3237
Sök

Diagnosverktyg ISAT & TECH 2

Pedal To The Metal
750 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Har lite funderingar Kring Saabs diagnosverktyg ISAT och Tech 2.

Kan man med ett ISAT verktyg läsa felkoder till ex en mazda med tanke på att alla OBD II ska ha samma koder ?    Hur nya bilar funkar ISAT till, Kan man åka med vertyget isatt när man kör ( Ja. Ville bara kolla )

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 maj 2009
Vad är ISAT ??

Tech2 känner jag till väl men ISAT har jag aldrig hört talas om smile

Tech2:an kan man iaf ha i när man kör och även istortsett alla felkodsläsare som är lite mer avancerade än biltemas för ockerpris.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Pedal To The Metal
750 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Okej, Grejt grejt... ISAT är SAABs föregångare till TECH 2., Släpptes till 900 an.

593 Inlägg
13 maj 2009
isat är stenålder, används inte längre.. tech 2 gäller idag,och nej, de fungerar bara till saab opel o vissa chevrolet.. Ja visst går de åka me dom inkopplande..

mvh

Pedal To The Metal
750 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Okej... ja visst är ISAT gammalt. Men som hemma pulare är det inte lätt att hänga med å käpa ett TECh 2 .  Men en nyare saab . typ 04. funkare det me isat

Gazer
60 Inlägg
14 maj 2009
Isat kan inte kommunicera med bussystem, så nej, isat fungerar inte från och med 9-5an. Isat är en avancerad blinkkodsräknare igentligen till LH2-2.4 och DI/APC.
Tech 2an skulle egentligen gå att använda till vilken bilmodell som helst, kruxet är att alla bilmärken har P-bussen och K-lina samt I-bussen på olika stift, vilket gör att man måste stifta om OBD kabeln hela tiden. Samt måste någon lägga tiden att göra mjukvaror till minneskorten till Tech2an.
Tech2an används idag av Suzuki, Saab, Vauxhall, Opel, US Chevrolet, finns säkert någon mer inom GM världen som använder sig av den.

Pontiac Lemans "Saabiac" 1104hk
9-5 2.3t BioPower 2007 GZ Performance 400+Hp 550+Nm *SÅLD*
http://www.garaget.org/?car=18264

Pedal To The Metal
750 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
Okej. .Jo jag märkte att de inte funka igår. Men det var på en 9-3 årsm 02. Men 99 or och 00 som kör med T5 insprut ska det väl fuka till för 900 som det egentligen är tänkt till har ju samma sprut som tidiga 9-3

Sök