4369
Sök

Do88.se | deras vakumslang.. bensintålig ?

908 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
Som topic lyder, jag tänkte beställa ett parti slangar därifrån till mopeden då jag ska byta färg på den, och även slangar såklart. men ska ju använda slangarna till bensin och bromsvätska.. kommer de 'hålla' ?

/ B
Senast redigerat av Beckstroem (16 maj 2009)

28 Inlägg
16 maj 2009
Bäst är väl att dra iväg ett mail eller ringa do88 själva.. Dom borde nog veta det bäst ;g

Vw trimmare
2 995 Inlägg
16 maj 2009
Användningsområden: Som vakuumslang

du bör skicka mail till dom för att få svar...

1 464 Inlägg
16 maj 2009
Det finns olika sorters kvalité på dessa. Samco har en sort som klarar av bensin/olja iallafall. Troligtvis kör do88 med den billigare (gissning, försäljningsstrategi) och då är det inte bra. Men det är bara de som vet detta så du måste höra med dem.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

908 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
okaj, tack ändå till alla er som svarade smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
16 maj 2009
spontant säger jag nej, vaccum är luft o ej frätande mot gummi/silicon.... men fråga dem är det enklaste.

Saabifierad
2 031 Inlägg
17 maj 2009
Om dom nu inte tål bensin och du inte hittar färgade slangar på något annat ställe kan du ju alltid köra med en vanlig ful bensinslang som är smal som passar på mopedens bensinkran sedan köper du en större slang från denna plats så trär du över den på den fula bensinslangen big_smile Då är problemet löst cool Förövrigt hur coolt är det inte med en genomskinlig blå slang till bensinkranen så man verkligen ser att den får bensin cool Borde gå att få tag på OKQ8, det kan du ju också köra med eller någon färg bara den är genomskinlig (kanske det du tänkt isåfall är det inte så knepigt att få tag på dom).

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

908 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Slash skrev:
Om dom nu inte tål bensin och du inte hittar färgade slangar på något annat ställe kan du ju alltid köra med en vanlig ful bensinslang som är smal som passar på mopedens bensinkran sedan köper du en större slang från denna plats så trär du över den på den fula bensinslangen big_smile Då är problemet löst cool Förövrigt hur coolt är det inte med en genomskinlig blå slang till bensinkranen så man verkligen ser att den får bensin cool Borde gå att få tag på OKQ8, det kan du ju också köra med eller någon färg bara den är genomskinlig (kanske det du tänkt isåfall är det inte så knepigt att få tag på dom).

Nu är det ju så att ja körde förra sommarn med genomskinlig 5 och 4 mm slang från okq8. Nu i vinter körde jag med spygröna. och nu är det dags för gula eller rosa. Och på 'moped sidor' finns det ju färgade slangar men jag måste beställa från 2 sidor eftersom den ena sidan ha 5mm och den andra 4mm. och om jag beställer från båda dem så blir slutpriset 300kr. men om jag beställer från do88.se blir slutpriset runt 170. Så det är därför :p

Med.lem
3 759 Inlägg
17 maj 2009
Beckstroem skrev:
Slash skrev:

Nu är det ju så att ja körde förra sommarn med genomskinlig 5 och 4 mm slang från okq8. Nu i vinter körde jag med spygröna. och nu är det dags för gula eller rosa. Och på 'moped sidor' finns det ju färgade slangar men jag måste beställa från 2 sidor eftersom den ena sidan ha 5mm och den andra 4mm. och om jag beställer från båda dem så blir slutpriset 300kr. men om jag beställer från do88.se blir slutpriset runt 170. Så det är därför :p

Det kommer hålla i max 2 veckor, sen spricker dom.

Bensin fräter.
Senast redigerat av Mr_EmCom (17 maj 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Sök