6258
Sök

Vart ska slangen sitta? volvo 850 turbo..

Skaune
17 maj 2009
Trådstartare
Har precis bytat vevhusvetilatinen på bilen (fy satan vad igensatt den va!) monterat ihop allt igen, och då ser jag en slang som sitter löst, bilen går lite dåligt på tomgång, täpper man till slangen som suger går bilen bättre. slangen kommer från ventilkåpan vid kamaxelgivarn! vart ska den sitta? hittar ingenstans att sätta den!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52805/659341_072769.jpg

153 Inlägg
17 maj 2009
Den skall sitta på insugsröret till turbon!!!!! Det sitter en givare med en kontakt och en slang på!! Den slangen du håller i skall sitta på toppen av givaren så du har kontakten på ena sidan och den andra slangen på andra sidan!! Alltså 2slangar och en kontakt!!!

Mvh

Skaune
17 maj 2009
Trådstartare
Nmkj83 skrev:
Den skall sitta på insugsröret till turbon!!!!! Det sitter en givare med en kontakt och en slang på!! Den slangen du håller i skall sitta på toppen av givaren så du har kontakten på ena sidan och den andra slangen på andra sidan!! Alltså 2slangar och en kontakt!!!

Mvh

e DU SÄKER PÅ DET? FÖR NÄR JAG BYTTE DEN LÅNGA SLANGEN TILL VEVHUSVENTILATIONEN, DEN SOM GÅR RUNT TOPPEN, SÅ SITTER DEN UPPE PÅ GIVAREN, JAG LOSSADE DE GAMMLA SLANGARNA OCH SATTE DIT DE NYA, MEN DÅ BLE DENNA ÖVER, KANSKE E DE SÅ ATT DEN JAG TRODDE JAG DROG LOSS, VAR I SJÄLVA VERKET DEN SOM NU BLIVIT ÖVER? MEN VART SKA DEN ANDRA LILLA SLANGEN FRÅN VEVHUSVENTEN HÄN DÅ? E DE TILL FÖRVÄRMININGEN TILL INSUGET OM MAN HAR SÅDAN?? oj blev visst capslock över det hela, sorry! smile

153 Inlägg
17 maj 2009
Den slangen du håller i skall gå till oljefällan(vevhusvetilationen) under insuget!! Sedan skall den gå vidare till givaren på insugsröret vid turbon!!! Det är jag hundra på!!!! Den lilla slangen vet jag inte riktigt vart den går!!!

Skaune
17 maj 2009
Trådstartare
Nmkj83 skrev:
Den slangen du håller i skall gå till oljefällan(vevhusvetilationen) under insuget!! Sedan skall den gå vidare till givaren på insugsröret vid turbon!!! Det är jag hundra på!!!! Den lilla slangen vet jag inte riktigt vart den går!!!

jo, för de årju en slang från fällan upp i ventlkåpan, e deden sm fortsätter ut sen vid kamaxelgivaren ner till den andra givaren io sen vdrein i insuget på turbon? har kasst tangentbord....

Skaune
17 maj 2009
Trådstartare
Problemet löst! smile

Sök