Övningskörning och uppkörning i Borås

dabby född blåvit
15 maj 2009 · 624 Inlägg

Halloj, är rätt så nyinflyttad i trakterna och sambon har uppkörning i Borås till sommaren, jag undrar 2 saker.

Finns det några typiska ställen i Borås man brukar passera vid en uppkörning, eller som alla trafikskolor använder och liknande? Jag är själv uppfostrad i Göteborgstrafiken så har noll koll på Borås som trafikområde hmm har i stort sett bara kört till knalleland ett par gånger.

Dessutom undrar jag om någon känner till en lämplig stor tom parkering/industriområde eller så för koner och backning/precisions övningar. Alltså för hennes övningskörning då, inget buskörande tongue Parkering hade bara funkat om den är väldigt tom på helger för veckodagar kör vi sällan..

Alla tips mottages tacksamt.

Grabber Dagdrömmare
15 maj 2009 · 2 836 Inlägg

Knallelandsrondellen är en klassiker samt vänster sväng på RV41 vid hundkapplöpnings banan o v-sväng på gamla RV41 vid Guttasjön.
Där ser jag bilar jämt! Själva Borås är ingen bilist drömstad heller så du får brumma en del i centrum o intill liggande villa områden.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
dabby född blåvit
17 maj 2009 · 624 Inlägg

Tack för det.

Någon som vet vad VV har för bilar här?

jocket4
18 maj 2009 · 189 Inlägg

När jag körde upp förra året, 2008-01-18, så körde jag en silvrig Volvo s60 som gick på gas smile Just nu vet jag inte vad de har för bilar, men jag kan inte tänka mig att de byter ut dem så fort?

dabby född blåvit
18 maj 2009 · 624 Inlägg

Är det stor skillnad på gasbilar och bensinare?
Diesel ska hon pröva på lite för det har vi en också, fast gas har jag aldrig själv kört..

Tom Darth Vader
18 maj 2009 · 1 644 Inlägg

Du känner ingen skillnad på en bensinare och en gasbil, och som de sagt tidigare, vänstersväng på 41:an är vanligt tongue

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
dabby född blåvit
19 maj 2009 · 624 Inlägg

ålrajt tackar smile

pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
19 maj 2009 · 412 Inlägg

dabby skrev:
Tack för det.

Någon som vet vad VV har för bilar här?

Volvo V50, Volvo S60, VW Golf

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
christofferedil Yellow bug!
19 maj 2009 · 1 640 Inlägg

Kör 40:an ut från centrum, riktning Ulricehamn, och sväng av mot Kyllared när du passerat Brämhult. Lugnt industriområde, finns även en parkering där som är ganska uppskattad bland övningskörare. Gamla 40:an är ju ganska övergiven nu, så perfekt att öva lite lättare landsvägskörning på. Finns även möjlighet till vänstersväng och liknande med i stort sett inga andra trafikanter smile

Sen vanliga ställen är ju som redan nämnt 41:an mot Varberg och hundkapplöpningsbanan, gamla varbergsvägen, Guttasjön, brandövningsplatsen. Där är det vänstersvängar som gäller, med allt vad avtömning och liknande heter. Kungsleden är ju ganska klurig med mycket trafik, Knallelandsrondellen likaså. Sen har vi ju centralbron, vid Resecentrum, där är det också mycket att tänka på, brukar ju snurra en del övningskörsbilar där. Sen upp mot Norrmalm, Bergdalen osv, lite villaområden.. Och allégatan förstås..

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
dabby född blåvit
19 maj 2009 · 624 Inlägg

Dunder Edil, det där ska nog räcka bra tillsammans med Eniro, tack! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang