14574
Sök

Programvara för farthållare T5 -01

118 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
Har ingen programvara för farthållaren i min bil.. knapparna sitter på ratten och vid senaste servicen bad jag killarna på volvo kolla upp om alla kablar var dragna ordentligt.. frågade även vad programvaran kostade, 4-500 spänn blev svaret.
-ok sa jag, om allt är fördraget och det bara är programvaran som saknas kan ni ju ladda över den med när ni ändå har bilen.

Senare på eftermiddagen blev jag uppringd av volvo och de sa att allt var fördraget och att det bara var programvaran som saknades.. men att just den programvaran som krävdes var snäppet dyrare.. 4000:- skulle de ha för den?!? 1. vad är det som gör den så himla dyr?

(allt kablage är orginal ej något hemmafixat!)

2. hur kan det saknas just programvara när allt annat är fördraget? kan det ha med import att göra. bilen är ursprungligen från tyskland men importerad av volvohandlare och har fått svensk programvara i sig. helt enkelt en miss? någon som har en blekaste?

allt är till salu för rätt pris..

140 Inlägg
23 maj 2009
hej även om alla kablar är original kan ju det vara eftermonterat , se om dom på verkstaden kan ge dig en lista med vad bilen var utrustad med från fabrik , har den vart utrustad med farthållare från fabrik kan man ju undra varför det inte finns programvara nu , den försvinner ju inte av sig själv , det finns väll ingen speciell programvara för sverige heller har jag för mig utan den brukar vara samma i europa , möjligtvis kan det ha vart färddatorn dom har programerat om till svenska , men motorstyrning och liknande är samma i europa för samma motorer .

118 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
brk95 skrev:
hej även om alla kablar är original kan ju det vara eftermonterat , se om dom på verkstaden kan ge dig en lista med vad bilen var utrustad med från fabrik , har den vart utrustad med farthållare från fabrik kan man ju undra varför det inte finns programvara nu , den försvinner ju inte av sig själv , det finns väll ingen speciell programvara för sverige heller har jag för mig utan den brukar vara samma i europa , möjligtvis kan det ha vart färddatorn dom har programerat om till svenska , men motorstyrning och liknande är samma i europa för samma motorer .

Men om det är så att man har eftermonterat och krabbat med det där.. varför inte ladda programvaran med? har man fått för sig att montera farthållare måste man väl fått en offert på det? kan ju inte montera allt och sen få veta att programmet kostar 4 lök? skumt tycker jag.. aja får kolla up det med volvo.. återkommer!

allt är till salu för rätt pris..

Sök