14003
Sök

Köper din bensindriva skåp/transportbil

Medlem 5280
552 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
Min bror har en Renault Kangoo och nu har han fått en massa brev i brevlådan från folk som vill köpa den och det ringer t.o.m folk o frågar om den är till salu.
Bilen kan vara avstäld, ej besktigad, rostad eller defekt.
Sen ska det vara 10 år gamla.

Vad gör dom med dessa bilar?
Dom budar ca 20 000:-

Skickar dom ner dom till italien där dom för 55000:- i skrotpremie?
Nån verkar iaf hittat på något sätt att tjäna pengar på denna bilar för dom ringer som galningar.

342 Inlägg
24 maj 2009
De transporterar dem till Afrika och andra liknande U-länder där enda kravet är att bilen ska gå att köra.
En mycket lönsam affär för det mesta.
Den som åkt lastbilsfärjan mellan Malmö/Travemünde får nog alltsom oftast se flera biltransporter fullproppade med svenskregistrerade "lik" (som dock fortfarande är fullt körbara), på väg till valfritt U-land.

Besöker du Afrikas vildmarker (ej storstäderna) så ska du inte bli helt förvånad om du möter en svenskregistrerad bil.
De använder dem ju rakt av.
Registreringen? Näpp. Besiktning? Va?

Finns många som pysslar med detta och de tjänar, såvitt jag förstått, riktigt bra på det.
I de blindas rike är den enögde kung ...

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Trucker
2 710 Inlägg
24 maj 2009
9Femma skrev:
De transporterar dem till Afrika och andra liknande U-länder där enda kravet är att bilen ska gå att köra.
En mycket lönsam affär för det mesta.
Den som åkt lastbilsfärjan mellan Malmö/Travemünde får nog alltsom oftast se flera biltransporter fullproppade med svenskregistrerade "lik" (som dock fortfarande är fullt körbara), på väg till valfritt U-land.

Besöker du Afrikas vildmarker (ej storstäderna) så ska du inte bli helt förvånad om du möter en svenskregistrerad bil.
De använder dem ju rakt av.
Registreringen? Näpp. Besiktning? Va?

Finns många som pysslar med detta och de tjänar, såvitt jag förstått, riktigt bra på det.
I de blindas rike är den enögde kung ...

+2

Fart missbrukare

Sök