7239
Sök

Rensa vevhusventilationen via tråget?

Skaune
24 maj 2009
Trådstartare
ja, jag har då mycket problem med min kära 850 turbo, men föröker gå till botten med det. bytte oljefälla och alla slangar förra veckan, men jag har ändå en massa olja i min intrcooler. oljan kommer från vevhusventilationen, då jag lossat slangen till givaren på tryckröret och satt en flaska under efter lite hård körning började flaskan att bli fylld med olja o de rök en del oxå. saken är att jag rengjorde alla ingångar, även den nedre vid tryckopplingen (den strax under oljefällan), men bara från utsidan, har hört att de kan löna sig att ta den från insidan oxå, mitt sytem var REJÄLT tilltäppt. nu e frågan bara hur jag gör det bäst, ner med tråget och sen? tacksam för hjälp, e så jävla trött på biljäveln redan...

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
24 maj 2009
har hört att man kan ta en borrmaskin och liksom köra försiktigt och på så sätt dra ut skiten istället för att få allt i tråget..

2slow

Skaune
24 maj 2009
Trådstartare
azid skrev:
har hört att man kan ta en borrmaskin och liksom köra försiktigt och på så sätt dra ut skiten istället för att få allt i tråget..

jo ett 13mm bor köra bakåt med borret, men vet inte exakt hur det ser ut i tråget, för om de bara skulle vara så så borde jag fått med mig det mesta, fortsätter det ner i tråget som ett rör eller nått?

8 297 Inlägg
24 maj 2009
Det går ju en kanal ner i tråget, och ända vettiga sättet att få ren den är ju tyvärr att plocka ner tråget

Skaune
25 maj 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det går ju en kanal ner i tråget, och ända vettiga sättet att få ren den är ju tyvärr att plocka ner tråget

jepp, verkar var vad jag måste göra...
men då måste man lyfta motorn lite ju för att få ner tråget, och nån motorlyft har jag icke, så de blir till o lämna in på nån verkstad som har minst 3 veckor vänte tid... sååå surt! sad
hoppas oxå på att det inte är "blow-by", men då borde de blårykt, vilket de inte gör...
Vevhusventilationen spottar ju ut en del olja kan man säga..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52805/666959_2kypbf.jpg
Senast redigerat av Axor (25 maj 2009)

424 Inlägg
25 maj 2009
Axor skrev:
Marlboroman skrev:

men då måste man lyfta motorn lite ju för att få ner tråget, och nån motorlyft har jag icke, så de blir till o lämna in på nån verkstad som har minst 3 veckor vänte tid... sååå surt! sad
hoppas oxå på att det inte är "blow-by", men då borde de blårykt, vilket de inte gör...

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 2kypbf.jpg

Nä, lossa på rören som går till styrservon och strappa upp dom till vänster sida sen bara lirka tråget neråt, hoppas du har tillgång till grop eller bra lyft, hmm

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Skaune
25 maj 2009
Trådstartare
joliba_01 skrev:
Axor skrev:
Marlboroman skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 2kypbf.jpg

Nä, lossa på rören som går till styrservon och strappa upp dom till vänster sida sen bara lirka tråget neråt, hoppas du har tillgång till grop eller bra lyft, hmm

Har du gjort det innan? alltså lossat rören till stryservon och lirkat ut det? blir de inte jobbigtv med den flytande packningen om man måste lirka tillbaka den? kommer nog lämna in det nämligen, ska göra komp prov imorron för o utesluta "blow-by".

Sök