3666
Sök

Jaha då har man smällt --- vad menar försäkringsbolaget ? se sid 2

421 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
dutten skrev:
KingWS6 skrev:
Jo, tur att det gick så väl som det gjorde. Hoppas det löser sig fint med försäkring och annan eventuell byråkrati!

//JM

ja den ser inte rolig ut men en sak vet jag bilen är försäkrad sedan en vecka tillbaka trafik iofs men okej hade inte gjort ngn skillnad trist e att jag skulle besikta den för ett nytt år på onsdag....

kollade mina papper ... självrisk 1000:- det verkar lovande ! big_smile

Har du bara trafikförsäkring på bilen så är det bara att skrota den....

den skrotas men jag sparar delar som är okej instrumentpanel, inredning, fönster , lampor osv....

carnageman skrev:
Förstår det mesta i texten men vad menas med skenade?
Fick du häng-gas eller nått i den stilen?

ngt liknande den började accelerera har aldrig varit med om ngt liknande förr, skit läbbigt, kan ha samband med att den var med om inbrott i helgen om ngn elektronik skadades för jag har upptäkt att huvudbrytaren säkerhetsbrytaren för systemet som ford har aktiverades inte skumt nog som den aska vid krock....
Senast redigerat av dutten (25 maj 2009)

Mina projekt finns på http://www.garaget.org/dutten

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 maj 2009
SoL skrev:
emijl skrev:
att bilen börjar typ leva sitt eget liv ? xD

ja och eventuellt gnäggar, ställer sig på bakhjulen så föraren trillar ut genom takluckan.

Sett för mycket på Herbie? roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

4 682 Inlägg
26 maj 2009
e ju lugnt om inga personskador uppstod, plåt e utbytbart.

421 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
fick svar idag från mitt försäkringsbolag, åker på självrisk 1000.-  +  krav vad menar dom med det ?

FreddeK
26 maj 2009
dutten skrev:
fick svar idag från mitt försäkringsbolag, åker på självrisk 1000.-  +  krav vad menar dom med det ?

Ring och fråga dom.

421 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Freddeponken skrev:
dutten skrev:

Ring och fråga dom.

jag får ta och göra det för det e inte roligt blev just av med jobbet osv, kan dom mena att jag kommer bli ersättningsskyldig till mitt försäkringsbolag ?

FreddeK
26 maj 2009
dutten skrev:
Freddeponken skrev:
dutten skrev:

Ring och fråga dom.

jag får ta och göra det för det e inte roligt blev just av med jobbet osv, kan dom mena att jag kommer bli ersättningsskyldig till mitt försäkringsbolag ?

Ring då! sen säg vad dom menade i tråden. ett samtal bort bara! kom igen!

5 198 Inlägg
26 maj 2009
te_wik skrev:
SoL skrev:
emijl skrev:
btw, glömde fråga tongue vafan e skenade xD.. Bor i ghettot så tongue

om du tänker dig en ryttare och en hest, och hesten blir skremd och "skenar" iväg... inte en snel hest en skremd hest. tongue

Ä?

tog slut.. lol

421 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
kollade lite regler och detta säger Treafikförsäkrings reglerna !

Självrisk

En trafikförsäkring kan gälla med vissa självrisker.
Självrisker finns med i försäkringsvillkoren.
En obligatorisk självrisk innebär att fordonsägaren ibland måste stå för en del av de kostnader som dennes fordon orsakar vid en olycka.

Det gäller t ex om föraren som orsakar olyckan är straffbart berusad eller under 24 år.

I regel betalar försäkringsbolaget ut full ersättning till den eller de personer som är berättigade till ersättning.

Därefter kräver bolaget tillbaka självrisken från ägaren till det fordon som vållade olyckan. Om fordonsägaren inte betalar självrisken, överlåter bolaget sitt krav till Trafikförsäkringsföreningen.
Senast redigerat av dutten (26 maj 2009)

Supraman
2 300 Inlägg
26 maj 2009
Freddeponken skrev:
dutten skrev:
Freddeponken skrev:

Ring och fråga dom.

Ring då! sen säg vad dom menade i tråden. ett samtal bort bara! kom igen!

Jepp, man får inte va så skygg att man inte kan ringa.

Krav menar dom nog med att du får betala självrisken för den du körde på.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 024 Inlägg
26 maj 2009
bilen skenade inte alls, du såg en sådan jävla ful saab. å så tänkte du till. ne nu jävlar bort med skiten!! ; )
tråkigt när det händer olika saker i trafiken!

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 maj 2009
Innan du överväger att skrota bilen, lägg ut en annons på blocket som reservdelsbil alternativt plocka av delarna som är användbara och sälj dom separat cool Att skrota får man inte mycket av.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

518 Inlägg
26 maj 2009
SoL skrev:
emijl skrev:
btw, glömde fråga tongue vafan e skenade xD.. Bor i ghettot så tongue

om du tänker dig en ryttare och en hest, och hesten blir skremd och "skenar" iväg... inte en snel hest en skremd hest. tongue

hest? skremd ? snel?

udda jämförelse iaf.....

nog med off topic....
hoppas det löser sej t slut

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

421 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Slash skrev:
Innan du överväger att skrota bilen, lägg ut en annons på blocket som reservdelsbil alternativt plocka av delarna som är användbara och sälj dom separat cool Att skrota får man inte mycket av.

jag pockar ner bilen den går på skrot i morgon och ajag får en 500 för bilen sen är resten av delarna till salu... bilen kostade 600 när jag köpte den, köpte sen ruta + instrument panel för 300 samt 4tändstift + 4 tändkablar för 200 så 1100:- för bilen till bra skick för att sen smälla den e inte skoj men får ju 500 vid skrot så förhoppningsvis behöver ngn delarna sen så man får tillbaka lite !
Senast redigerat av dutten (26 maj 2009)

Sök