Montera eftermarknads IC på V70R -99

DouglasB
22 maj 2009 · 22 Inlägg

Tjenare!

Har en V70R från 1999 som skulle behöva en ny IC, någon som vet något bra kit som inte kostar en förmögenhet och inte kräver så stora modifikationer på bilen?
Vill ha en liten IC monterad nere i fronten så att den inte tar någon plats i motorrummet.

Är inte så bra på det här med intercoolers och grejer så kanske låter som en konstig fråga men tänkte att man kunde få lite hjälp av alla som är duktiga här på forumet smile

/Douglas

Senast redigerat av DouglasB (22 maj 2009)

Volvo V70 R (1999)
_Wallis_
22 maj 2009 · 4 506 Inlägg

Varför inte köpa en Original bara?

Kan du andas kan du dö.
DouglasB
22 maj 2009 · 22 Inlägg

För att jag är ute efter en front monterad smile

Volvo V70 R (1999)
_Wallis_
22 maj 2009 · 4 506 Inlägg

DouglasB skrev:
För att jag är ute efter en front monterad smile

But Why?
Om du inte vill ha en massa onödigt pill m,m..
Samt att du ska ju inte ha en mindre IC än vad det är original..

//Wallis

Kan du andas kan du dö.
DouglasB
22 maj 2009 · 22 Inlägg

Nej det finns väl inget bra svar, det är nog bara för att det är snyggt som jag vill ha det men annars får ja köra på en original..

Volvo V70 R (1999)
_Wallis_
22 maj 2009 · 4 506 Inlägg

Då e det nog bättre att du kör på original om det inte finns något färidigt pakt utifall du inte villle mecka sj.
Du skulle ju kunna köra två st, en på vardera sida men det är också en hel del pill för "Form utan funktion".

Kan du andas kan du dö.
DouglasB
22 maj 2009 · 22 Inlägg

Aa jo det är sant. Jodå mecka vill jag men jag vill försöka hålla allt så original som det går. Utom ICn då förstås.

Volvo V70 R (1999)
_Wallis_
22 maj 2009 · 4 506 Inlägg

Förstår hur du menar, problemet med att ha två st IC är väll att det kan bli pulser som
motarbetar varandra, rätta mig om jag har fel ngn, Var längesedan jag var på detta ämnet senast.

Douglas, testa att ändra rubriken så kanske det blir mer svar får andra så du får mer åsikter
än bara från mig  smile Nu ska jag hoppa till kojjs.

Edit:
Förslag på rubrik: Montera eftermarknads IC på V70R -99.


//Wallis

Senast redigerat av _Wallis_ (22 maj 2009)

Kan du andas kan du dö.
Christian S
22 maj 2009 · 4 816 Inlägg

DouglasB skrev:
Tjenare!

Har en V70R från 1999 som skulle behöva en ny IC, någon som vet något bra kit som inte kostar en förmögenhet och inte kräver så stora modifikationer på bilen?
Vill ha en liten IC monterad nere i fronten så att den inte tar någon plats i motorrummet.

Är inte så bra på det här med intercoolers och grejer så kanske låter som en konstig fråga men tänkte att man kunde få lite hjälp av alla som är duktiga här på forumet smile

/Douglas

varför inte en modelanpassad?
jag har en modelanpassad som är 50mm tjock på min och ser ut så här
https://www1.garaget.org/gallery/archive/8969/310533_ythzog.jpg
den sitter alltså på orginalplatsen och går att få dit med ytterst lite modifikation.

finns på http://www.motornord.se/system/webshop_ … ;PID=91669 och kostar 2350:- + frakt
finns liknande på http://www.klracing.se/?subpage=kategor … tegori=198 där kostar en 40mm tjock 2400:- och en 50mm tjock 2495:- och en 60mm tjock 2600:- + frakt

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
DouglasB
27 maj 2009 · 22 Inlägg

Så det är ingen som har någon ide på något kit som inte innefattar den modelanpassade? Gillar den verkligen inte!

Volvo V70 R (1999)
Stefan Varberg Supraman
27 maj 2009 · 2 300 Inlägg

kitet e frontmatad.
Och ska du köra med något som syns blir den löjligt liten som e sämre än originalet om du inte vill börja kapa i krockbalkar och sabba eller om du hittar något vattenkylt.

när det gäller ic så gäller funktion före design.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
DouglasB
27 maj 2009 · 22 Inlägg

Jo det är klart men jag tänkte att man kanske kunde kombinera funktion och form smile

Någon som vet vart man kan köpa ett komplett kitt med Icn och slangar ?

Volvo V70 R (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang