14019
Sök

Efterkontroll på besiktning, måste jag beställa tid ?

714 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Efterkontroll 200 kronor, från och med 10 juli 2009 kontrollbesiktning 300 kronor
Besiktningsperiod är januari 2007 – maj 2007
Körförbud från och med tisdag 19 maj 2009

Så står det, jag förstår inte hur det funkar med efterkontroll..kan jag bara åka dit ? eller lär ja boka tid för efterkontroll ? ok om jag inte behöver boka tid för efterkontroll...hur gör jag då ? åker dit å ställer mig på parkeringen bara som ett cp ? :S

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 maj 2009
En del ställen (alla numera??) har "drive -in" dvs du kan åka dit och ställa dig i kön för efterkontroll. Det brukar stå på protokollets röda lapp om du behöver beställa tid eller om de har drive in. Är du osäker så ring/åk förbi och fråga.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Smålänning
7 887 Inlägg
27 maj 2009
Bara att åka dit och slå in ditt regnummer i maskinen. Du behöver inte boka tid. Behöver man inte här i kalmar/nybro iaf

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

714 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
jaså ? då förstår jag big_smile tack !

47 Inlägg
28 maj 2009
På vissa stationer (Linköping) m.fl är det bara att ställa sig utanför "efterkontrollporten". Man behöver inte ens regga sig på datorn. Kolla på bilprovningens hemsida vad som gäller på din station

Golf R32 - En sitter i och 250 hästar skjuter på!

Med lem
624 Inlägg
28 maj 2009
Antagligen så står instruktionerna för hur du ska göra längst ner till höger/vänster. Brukar det göra iaf smile

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

Sök