8254
Sök

Motorlampan lyser vid montering av öppet luftfilter Hyundai accent 04

123 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Tja har ett litet problem,har dragit på ett öppet luftfilter och motorlampan tänds efter ett par dagars körning.Kan det var att det inte är tätt eller får motorn i sig varmluft istället?

hoppas inte tråden hamnade allt för fel nu.

Mvh Prolac

187 Inlägg
28 maj 2009
en gissning är att luftfiltret är så dåligt... = att luftflödet blir så fel att LMM får Fel värden?

Slocknar lampan om du byter tillbaka?

123 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
hur menar du med dåligt,den e joo av storleken större och så men kan ligga nått i det du säger,har du nått förslag på nått annat bra luftfilter man skulle kunna inhandla och som skulle funka bra med lmm och allt skit.Ja om man nollställer först så slocknar lampan med både vanliga luft burken och den öppna
Senast redigerat av Prolac (28 maj 2009)

123 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Ingen mer som vet?

303 Inlägg
28 maj 2009
fick samma problem på saaben min men lampan slocknade av sej självt efter ett tag men med tiden tyckte jag bilen gick sämre så ja bytte tillbax till originalburken å nu går den som en klocka.

123 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
okej härligt att höra att man inte var ensam om problemet iaf smile.blir nog att byta tillbaks för min del med,ljudet e skönt men fan får vara utan då :S

om det finns nån som vet att det skulle funka med nått annat filter eller så får gärna skriva

_blitz_ skrev:
fick samma problem på saaben min men lampan slocknade av sej självt efter ett tag men med tiden tyckte jag bilen gick sämre så ja bytte tillbax till originalburken å nu går den som en klocka.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
30 maj 2009
det spelar ingen roll viket filter du än kör med, lmm på sånna bilar flippar ur vid montering av öppet filter, då de inte är några hi tech grejjer direkt i sånna bilar.. tror det är att boxen inte klarar av att anpassa sig till den mängd luft som blir vid öppet filter montering!

Four Rings To Rule Them All!

123 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Tackar SibbSon då har jag allt jag behöver imorgon åker skitet bort

SibbSon skrev:
det spelar ingen roll viket filter du än kör med, lmm på sånna bilar flippar ur vid montering av öppet filter, då de inte är några hi tech grejjer direkt i sånna bilar.. tror det är att boxen inte klarar av att anpassa sig till den mängd luft som blir vid öppet filter montering!

Sök