7387
Sök

Hål i balansaxel B234F

601 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Jag har köpt en beggad B234F ifrån en bilskrot hära i veckan. Och nu när jag monterat så märker jag att det bokstavligen sprutar olja under bilen. Lokaliserar snabbt att det kommer ifrån balansaxeln på höger sida, dvs den under grenröret. Den läcker på ovansidan precis under motorfästet. Tror ni att det på något sätt går att laga? Är det något tryck där inne i axeln eller är det bara stänksmörjning? eller är det bara för mig att byta ut den mot en annan?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
31 maj 2009
Ingen som vet nånting om detta?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Egen företagare
864 Inlägg
31 maj 2009
Åk tillbaka och byt till en annan om inte det är för långt att åka, köper man grejer även om det så är en skrot så ska de vara hela. Skrotarna som finns ska ju kolla så allt funkar som det ska och så.
Men om du vill så går det säkert att laga, ring till skroten också och fråga om detta.

Får du inte byta så tar du och slipar ur sprickan eller hålet så det blir rent och tar en pinnsvets och svetsar igen hålet/sprickan. Var noga att du fått svetsen bra, minsta lilla hål så kommer det läcka.
Senast redigerat av snurbo_diesel (31 maj 2009)

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

601 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
snurbo_diesel skrev:
Åk tillbaka och byt till en annan om inte det är för långt att åka, köper man grejer även om det så är en skrot så ska de vara hela. Skrotarna som finns ska ju kolla så allt funkar som det ska och så.
Men om du vill så går det säkert att laga, ring till skroten också och fråga om detta.

Får du inte byta så tar du och slipar ur sprickan eller hålet så det blir rent och tar en pinnsvets och svetsar igen hålet/sprickan. Var noga att du fått svetsen bra, minsta lilla hål så kommer det läcka.

Grejjen är att skroten ligger i norrköping och jag bor i Boden.. sad
Jag får prova ringa imorgon och höra vad de säger. Så tråkigt, jag som frågade om det var några fel på den eller liknande just på grund av avståndet om det skulle vara något. det enda de sa var att kamremskåpan var sprucken.
Den tar 1L olja / 2 mil...
Får riva sen i veckan och försöka svetsa ihop alternativt plocka ifrån gamla motorn balansaxeln.

Sök