8332
Sök

Dumpventil till Subaru impreza GT-00

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Hejsan

Jag har nu under några dagar letat efter en dumpventil till min Subaru Impreza GT-00. Men jag har också läst att om man skaffar en öppen dump till Subaru så kan det hända lite saker med bilen, tex katten går sönder lr LMM. Men detta är bara vad jag hört och läst men om någon skulle kunna förklara detta och ge exempel på en bra dump till Subban.

Om någon har en dump som dom vill bli av med dra ett pm!!

/SNofi

Avstängd
962 Inlägg
6 juni 2009
Luftmassemätaren går inte sönder, det är öppet oljat luftfilter som tar död på dom. Öppen dump kan elda upp katten ja, det löser man genom att köra kattlöst wink

Edit: Forge är lagom bling, bra kvalité och vettigt pris. Och om du inte redan har gjort det, avsnorkla luftburken för att få lite mera dumpljud och insugsljud med org prylarna.
Senast redigerat av prodrive (6 juni 2009)

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Hur menar du med att avsnorkla? och om man plockar katten blir inte besiktningen tjuriga då? och har du nån sida som säljer forge dumpar till bra pris?

/Snofi

Avstängd
962 Inlägg
6 juni 2009
Snofi skrev:
Hur menar du med att avsnorkla? och om man plockar katten blir inte besiktningen tjuriga då? och har du nån sida som säljer forge dumpar till bra pris?

/Snofi

Ta bort innerskärmen vid höger hjulhus, sen skruvar du bort den stora plastboxen där, det är snorklen som stryper luften innan luftburken.

Jo självklart klarar du inte avgaskraven utan katt, därför skaffar du ett 3" utan katt och skruvar dit org vid besiktning istället wink

Scoobyparts.com skulle jag rekommendera att handla ifrån, dom har mängder med dumpar.

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Är det så med alla bilar som har öppna dumpar att katten kan brinna upp?

Avstängd
962 Inlägg
6 juni 2009
Snofi skrev:
Är det så med alla bilar som har öppna dumpar att katten kan brinna upp?

Om motorn får för mycket bränsle och det hamnar i avgasröret och antänder där ja, det gillar inte katten. Men jag tror faktiskt inte att det är så mycket att oroa sig över, för Imprezan går redan fett från början så det lilla extra soppan som motorn får vid dumpögonblicket gör nog marginell skillnad. Det är nog mest i teorin katten inte mår bra av det tongue Och du kommer ändå garanterat vilja byta avgassystem om några månader, så köp en öppen dump bara, det blir nog inga problem så länge du inte köper nån skitdump som inte håller tätt...

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Är inne på att kanske spara till en hks dump men vet ej än smile håller på att planera upp vad jag ska göra med bilen nu.

/Snofi

Avstängd
962 Inlägg
6 juni 2009
HKS kostar väll över 3000 spänn? Det finns ju mängder av saker att köpa till en org Impreza GT som är viktigare och roligare än en värsting bling dump wink Köp en av bra kvalite och lägre blingfaktor och spara mellanskillnaden till bromsar eller väghållning istället, det är vad jag tycker! smile

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Jo. Men vad ligger forge på i pris? och är det nån speciell du skulle rekommendera?

/snofi

Avstängd
962 Inlägg
6 juni 2009
Denna skall du ha om du köper en Forge, 1600kr: http://www.scoobyparts.com/acatalog/FOR … ASSIC.html

HKS kostar 3300kr...: http://www.scoobyparts.com/acatalog/cop … VALVE.html

Det finns säkert flera varianter men Forge är ett säkert val!

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Hur är det när man ska koppla in den e det ett jävla jobb lr det går snabbt och lätt?

Avstängd
962 Inlägg
7 juni 2009
Extremt lätt, plugga returslangen, skruva över vakumslangen från insuget till den nya dumpen, skruva dit dumpen, ut och gasa.

Sök