12690
Sök

Säljråd: Volvo V50

2 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Tjena allihopa,

Jag får väl börja med att skriva att jag inte är någon vidare bilexpert. Jag vet var ratten sitter och jag vet hur man bromsar men längre än så sträcker inte sig mitt kunnande.
Anledningen varför jag skriver här (och blev medlem också för den delen) är att jag har hamnat i ett lite prekärt läge. I februari månad gick min mamma bort och som enda arvinge ärvde jag allt inklusive en Volvo V50 (2,4i, 140hkk, -04, 11800 mil).
Från början tänkte jag behålla den eftersom jag till hösten börjar plugga i Lund (bor i Malmö) och på så sätt kommer att behöva en bil, men sedan ett par veckor tillbaka har jag kommit på andra tankar och beslutat mig för att sälja volvon och köpa en ny (tjaa, "ny") bil. DÄRFÖR vänder jag mig till er, kära garagetgrabbar, eftersom jag behöver veta för hur mycket på ett ungefär jag ska lägga ut Volvon, samt möjliga tips på bra och relativt bensinsnåla bilar.

Tack på förhand!

Jonathan

Fire And Silk
2 254 Inlägg
9 juni 2009
Så här verkar priserna ligga smile

http://www.blocket.se/sodermanland?q=vo … &md=th

EDIT: Runt hundringen, verkar vara priset som man får betala, för ett sådant åk.

Hoppas det är till någon hjälp.

/Markus
Senast redigerat av -Mackan- (9 juni 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Gorgilus addictus
4 777 Inlägg
9 juni 2009
Kollade priset på blocket, och majoriteten begär mellan 100-115 000.
Så någonstans där bör väl bli bra?

Allt för den där jävla hatten!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 juni 2009
teknikensvarld.se/bilpriser

Brukar vara rätt så rätt de värderingarna

Ny bil, soppasnål och billig att äga? Svarar som vanligt en Bmw, väldigt snåla i förhållande till effekten och väldigt välbyggda så de håller. Delar osv är inte svindyra till skillnad från vad elaka rykten påstår, volvoägarna behöver ju nån anledning till att inte köpa en riktig bil wink , men försäkringen kan bli rätt dyr speciellt på yngre. Å andra sidan kamkedja på bmwn så där sparar du en del pengar, ofta motsvarande den högre försäkringen.

Kolla på Bmw 316-318, sena E36 eller E46 modellen är mitt tips. Finns mycket bra info på autopower.se om dessa.

Lycka till med försäljning och köp, men beklagar förlusten.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 638 Inlägg
9 juni 2009
Kikade lite på blocket, runt 100 000kr borde du kunna få för den, http://www.blocket.se/hela_sverige?q=v5 … &md=th  Men beror väl lite på vad du har för årsmodell på din, för det missade du att skriva.

Hoppas det hjälpte lite smile

2 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Tack för tipsen smile
Aker_s40: Det är en -04a

Sök