Körkorts program ! Behöver snabba svar av folket !!

Severin
9 juni 2009 · 1 587 Inlägg

Happ nu är de så att man har teori imorrn o har pluggat en del i Boken o lite BT 2009 tongue

Men ja har fortfarande en osöker känsla i magen, vill kunna mer..

Nån som har erfarenhet av programmet TEO 2009 ?? Hur pass bra är det ??

Tackar för alla svar o förslag !big_smile

FireTraXX DFFL
9 juni 2009 · 9 020 Inlägg

Är du osäker så ta det svaret som först ser rätt ut.
Men läs frågor och svar noggrant.

De formulerar sig ganska elakt ibland.
De vill ju trots allt bara att ~70% ska klara proven.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
pippaaN
9 juni 2009 · 987 Inlägg

Jag körde ENBART TEO 2007 när jag tog körkort, klarade det galant (:

i like it load
Dagge88
9 juni 2009 · 629 Inlägg

Jag körde 100% på teo jag med, sket i körkortsboken och jag fick bara 2st fel på uppskrivningen så går att köra med teo det gör det.

Mröh
Volvo 855 "T5r" (1995)
Opel Rekord (1982)
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
Severin
9 juni 2009 · 1 587 Inlägg

Dagge88 skrev:
Jag körde 100% på teo jag med, sket i körkortsboken och jag fick bara 2st fel på uppskrivningen så går att köra med teo det gör det.

Tackar så jätte mkt för dessa snabba svar !! big_smile

Nåt förslag av hur jag ska plugga, liksom sätta mig göra ett prov, sen plugga på felen i boken, finna förståelse osv eller ??

Något annat förslag ?? smile

-Mackan- Fire And Silk
9 juni 2009 · 2 254 Inlägg

När jag gjorde uppskrivningen så fick man tillgång till dator + headset, alltså du har möjligheten att både lyssna och läsa alla frågor och de olika alternativen. Och det rekommenderar jag dig att göra för då blir det inga "slarvig missar". Utan lyssna och läs alla frågor och tänk logiskt, så kommer du att klara det galant.


EDIT: Det var heller inga frågor där du behövde svara med dina egna ord, utan det var alltid alternativ. Och många gånger så var det väldigt logiskt.

Senast redigerat av -Mackan- (9 juni 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Severin
9 juni 2009 · 1 587 Inlägg

-Mackan- skrev:
När jag gjorde uppskrivningen så fick man tillgång till dator + headset, alltså du har möjligheten att både lyssna och läsa alla frågor och de olika alternativen. Och det rekommenderar jag dig att göra för då blir det inga "slarvig missar". Utan lyssna och läs alla frågor och tänk logiskt, så kommer du att klara det galant.


EDIT: Det var heller inga frågor där du behövde svara med dina egna ord, utan det var alltid alternativ. Och många gånger så var det väldigt logiskt.

Okej, tack.. Jag vet detta redan har haft körkort förr och blivit av med det pga fortkörning och fick spärrtid.. Nu är tiden kommen att ta det igen.. Så jag vet hur det går till, frågan jag har nu är: Vilket sätt är bäst att plugga på liksom, bara bomba massa prov eller göra ett prov i taget i TEO 2009 och sedan titta igenom mina fel, läsa på i boken sen köra ett nytt prov smile ? Är det något bra sätt eller har någon nåt annat bättre förslag ?

Danne_gg KTH Ingenjör;)
9 juni 2009 · 391 Inlägg

Jag tyckte teo 2009 va fruktansvärt mycke lättare än provet ja fick på vv... Satte bara 100% i teo om o om igen och hade inte använt de speciellt många gånger utan bara läst boken innan. men vvs prov fick jag 58/65... dock när man "jämfört" dryga frågor me polarna så fick jag riktigt skumma jävla frågor...

Four rings to rule them all!
Severin
9 juni 2009 · 1 587 Inlägg

Danne_gg skrev:
Jag tyckte teo 2009 va fruktansvärt mycke lättare än provet ja fick på vv... Satte bara 100% i teo om o om igen och hade inte använt de speciellt många gånger utan bara läst boken innan. men vvs prov fick jag 58/65... dock när man "jämfört" dryga frågor me polarna så fick jag riktigt skumma jävla frågor...

Jaha okej, så du satt med programmet o bara "bombade" dig själv med proven eller ?
Antar att du läste boken endast en gång ?

Vad för skumma frågor..? Om du ens kommer ihåg dom tongue hehe

Nån som har andra förslag, program eller nåt alls, snälla posta big_smile !

loow Jävel
9 juni 2009 · 2 018 Inlägg

Passar på att låna tråden lite då jag har mindre än en vecka kvar till mitt teoriprov. Finns det gratisprogram som duger?

Severin: Lycka till!

You got to risk it, to get the biscuit :)
Severin
9 juni 2009 · 1 587 Inlägg

Plankpojk skrev:
Passar på att låna tråden lite då jag har mindre än en vecka kvar till mitt teoriprov. Finns det gratisprogram som duger?

Severin: Lycka till!

Tydligen.. Bonniers Trafikskola är ju inte gratis men men tongue

TEO 2009 är skit bra tycker jag bara det att ja är orolig över att få HELT annorlunda frågor på VVs prov imorrn sad

azXig Finlirare
9 juni 2009 · 478 Inlägg

www.korkortonline.se tyckte iaf jag var kanon när jag tog körkort. Bra sammanfattning, och dem har en hel del frågor du kan göra helt gratis utan att bli medlem eller nåt sånt.

Senast redigerat av azXig (9 juni 2009)

Danne_gg KTH Ingenjör;)
9 juni 2009 · 391 Inlägg

Severin skrev:

Danne_gg skrev:
Jag tyckte teo 2009 va fruktansvärt mycke lättare än provet ja fick på vv... Satte bara 100% i teo om o om igen och hade inte använt de speciellt många gånger utan bara läst boken innan. men vvs prov fick jag 58/65... dock när man "jämfört" dryga frågor me polarna så fick jag riktigt skumma jävla frågor...

Jaha okej, så du satt med programmet o bara "bombade" dig själv med proven eller ?
Antar att du läste boken endast en gång ?

Vad för skumma frågor..? Om du ens kommer ihåg dom tongue hehe

Nån som har andra förslag, program eller nåt alls, snälla posta big_smile !

Som sagt läste igenom boken innan + hade skumläst boken då o då i ca ett halvår innan jag började plugga ordentligt... och jag bombade mig med prov och sämst provet ja gjorde låg nog över 60 iaf med snittet va väll ca 68/70 kanske... Jag tyckte iaf Teo va sjukt mycket lättare än VV's prov. lika frågor men i teo finns det 1 alternativ som är rimligt resten är löjliga... inte riktigt samma iaf inte på mitt vv prov...

Det som va skumt me mina frågor va typ att frågeställningen va angående en bild men man såg knappt va som hände på bilden osv resten kommer ja fan inte ihåg längre... men va väll kanske 25-35svinlätta frågor sen ett par kluriga... va ju inte nära på att kugga direkt... skönt att 2 som satt framför mig när ja gjorde provet fick upp fin röd text med "UNDERKÄND" och den 3dje skrev provet för 3dje gången:P hon klarade det dock!^^ Jag hade dock överskattat prov och upp körning så allt gick klockrent men va ju sjukt nervös innan (trots kugg paradiset Farsta i Stockholm)

Senast redigerat av Danne_gg (9 juni 2009)

Four rings to rule them all!
Westergren Large Cap
9 juni 2009 · 1 816 Inlägg

Jag använde mig utav TEO 2008 (tog körkortet då) och det var kanon! Det var i stort sätt samma frågor på TEO och på VVs prov. Lycka till! smile

Senast redigerat av Westergren (9 juni 2009)

Severin
9 juni 2009 · 1 587 Inlägg

Okej, tackar för alla för informationen big_smile !

Om ni har några tips till mig eller liknande så kan ni gärna PMa eller skriva ett inlägg om det..
Jätte tacksam för alla småtips ni har till mig big_smile !

Severin
10 juni 2009 · 1 587 Inlägg

Klarade Teorin !! big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Fick 55 nu är det uppkörning kvar.. Skall göras i Borås ! big_smile

Tom Darth Vader
10 juni 2009 · 1 644 Inlägg

Grattis Severin smile. Känns bra att du snart är med oss igen smile

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
trippelturbo Trucker
10 juni 2009 · 2 710 Inlägg

Grattis !!

Själv ska man börja med taxi
Mvh

Fart missbrukare
Prolac
10 juni 2009 · 123 Inlägg

grattis smile.nu e det enkla kvar bara :)Lycka till!

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang