Vilken turbo passar en ford fiesta 1,25 motor 75hk

dadooo
13 juni 2009 · 841 Inlägg

tänkte att efter sommaren så byter vi bil så tänkte vi kommer ju inte få värst mkt pengar för den fiestan alså de e påbörjad rost i golv och nått annat annrs e den fäsh så tänkte vf inte göra en turbo skt av lillen köra överladd eller va de är så vilken turbo skulle passat den?

jag är nybörjare så säg bara vad som kommer behövas osv

Senast redigerat av dadooo (13 juni 2009)

240boy
13 juni 2009 · 471 Inlägg

okej.. för de första kommer du ju måsta en turbo. sen bygga nått sorts grenrör om de inte finns att köpa.. sen en wastegate om du inte kör med den i turbon om den har. sen så en ic. och slangar till den. sen oljematning till turbon eller ja från blocket gör du en anslutnign och drar rör till turbons anslutning.. jag tror nog det är allt eller nä de kan de inte vara men en del av det

Skiiit du nedde ! ;)
Prolac
13 juni 2009 · 123 Inlägg

kommer väl kossta en hel del om du inte fixar allt själv vill säga

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
240boy
13 juni 2009 · 471 Inlägg

jo de åxå

Skiiit du nedde ! ;)
dadooo
13 juni 2009 · 841 Inlägg

de e just de ja ska försöka lära mig bygga när de endå är en gammal bil så heh okej om dedn skulle vara bra eller så men den e snart färdig så ja vill testa lite

Prolac
13 juni 2009 · 123 Inlägg

har för mig att det finns en sida som heter skogenracing eller nått där kan du kika lite o eventuelt få lite humm om hur du ska göra

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
cheffer
13 juni 2009 · 1 422 Inlägg

Leta upp en turbo på skroten, kompsänka kan du göra utan problem själv, svarva av kolvar/tjockare toppackning, Grenrör kan du svetsa om original så du får en fläns som passar på turbon, ska det bara vara en snikprojekt går det att göra relativt billigt.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang