12867
Sök

Vad ska jag använda för att göra kliniskt rent? (Underarbete innan lack)

831 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
Vet att jag läst detta någonstans här på Garaget men kan fasen inte hitta tråden. Vad bör man använda för medel för att verkligen få det kliniskt rent? Thinner?

Målade bromsoken förra året och gjorde verkligen vad jag trodde var ett bra underarbete och gjorde rent. Men jag använde nog inte tillräckligt bra rengöringsmedel för färgen har släppt sakta men säkert. Så nu tänkte jag göra om det och försöka få det att hålla längre än ett år i alla fall.

Tips?

12 086 Inlägg
15 juni 2009
Bromsok är ju rena mardrömmen att få "kliniskt rena" tongue Det du behöver är en färg som klarar rost och skit.
Jag borstade mina ok med stålborste och rengjorde med thinner sen lacka med bromsoksfärg på burk (AutoK) de är glansiga och fina än idag 1 år senare.

831 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
Ja alltså underarbetet gjorde jag med blästern. Så all rost och annan skit försvann, men tror fortfarande att det satt skit kvar skit rent kemiskt då färgen inte riktigt ville sitta kvar. Så något starkt medel behövs, men jag tror jag ska köra thinner den här gången.

RMR-Crew
478 Inlägg
15 juni 2009
Slipa eller blästra ytan, blås rent med tryckluft som har filter så du inte blåser i mer skit på ytan, använd sedan silikonborttagningsmedel på ytan. sen lacka med värmebeständig färg.

Green Street Elite
676 Inlägg
15 juni 2009
eh skit i o rengöra o släng på en skvätt hammarlack för plogblad wink håller hur bra som helst wink haha ^^
ne men breklen (stavning) ska väl fungera förbaskat bra? smile

Sök