Är det inga stora yttre läckor är det säkert ventiltätningarna som är slut. En liter på hundra mil är jävligt mycket så du borde se var oljan tar vägen.
Har någon åkt bakom dig och sett att det inte rykt? Det ska ryka väldigt mycket för att man ska se det i speglarna. Blir det pölar på marken där du parkerar? Är kylarvattnet rent? Testa att göra en rejäl motortvätt också så ser du lite lättare var det läcker.
Min gamla merca 300e slutade dra olja när jag köpte oljan från LIDL. Bra eller dåligt vet jag inte, men bilen fungerade tills jag körde sönder hardyskivan, kardan och diff
Visst ja, bilen lever nu igen efter bytet kom jag på. En polare fick den av mig
Aldrig några oljefläckar där jag parkerat, den är motortvättad, kylarvattnet rent (blått). Står stilla, ngn står bakom och kollar när jag gasar lite från tomgång till kanske några gånger 3500 rpm.
Okej, då är min enda förklaring att någon slangar olja ur den för att hälla i sin bil.
Riktigt onödigt att sitta och ta bort topic och alla svar, nån annan kanske har ett liknande enkelt problem utan att veta det? Och måste nu starta en NY tråd för nåt de kunde sökt på.