Det verkar vara väldigt lösa källor på den affären. Kinesisk finansmedia och motsvarande. Jag tror inte på det förrän det blir officiellt från någon inblandad part.
Skulle inte förvåna mig om det var nått kinesiskt bolag som slog till på Volvo, krocksäkerhet har ju bevisligen inte varit deras (kinesernas) starka sida...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
men för oss här i sverige skulle det bara vara negativt jag tror att dom flyttar från sverige tämligen fort
förstår inte varför saab och volvo inte kunde slås ihop istället
hade varit bäst för båda märkena fast det är väll kapitalet som inte finns här i sverige
saab skänktes nog mer eller mindre bort själva företaget var nog nästan så dom fick betalt för att ta imot medans en massa andra grejer kostar stora pengar
Det verkar ju finnas pengar där borta så. Så länge jobben finns kvar i Sverige så är jag nöjd, vilka som står som ägare tror jag har mindre betydelse.
Men jobben kommer ju inte att finnas kvar i sverige, dom skulle ju bygga en ny produktionslinje för xc90 i kina och bygger dom en så kan dom nog bygga fler också när dom väl ser hur mycket pengar dom sparar genom att ge femtusen kineser en fjärdedel av lönen för tvåtusen svenskar.
Haha och alla gnällde som fan på att saab skulle bli en fiat, vad ska man säga om volvo nu då ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Det verkar ju finnas pengar där borta så. Så länge jobben finns kvar i Sverige så är jag nöjd, vilka som står som ägare tror jag har mindre betydelse.
Men jobben kommer ju inte att finnas kvar i sverige, dom skulle ju bygga en ny produktionslinje för xc90 i kina och bygger dom en så kan dom nog bygga fler också när dom väl ser hur mycket pengar dom sparar genom att ge femtusen kineser en fjärdedel av lönen för tvåtusen svenskar.
Haha och alla gnällde som fan på att saab skulle bli en fiat, vad ska man säga om volvo nu då ??
Vad det gäller "Kinesiska löner" så tjänar en högskoleutbildad kines omkring: 1.600:- netto per månad.