Koppla in startknapp i 740 -88 vilcken färg har kabeln till solenoiden? HJÄLP!

NOONAME
21 juni 2009 · 21 Inlägg

Tjenna hade tänkt att koppla in en startknapp i min bil jag vill ha så att man slår på tändningen sen trycker på knappen och så som jag har fattat så ska man ha + till knappen sen till solenoiden? undrar om någon vet vilcken färg på kabeln från tändningslåset som går till solenoiden på min 740 -88? mkt tacksam för svar:) //Emil

volvoentusiasten
22 juni 2009 · 4 005 Inlägg

NOONAME skrev:
Tjenna hade tänkt att koppla in en startknapp i min bil jag vill ha så att man slår på tändningen sen trycker på knappen och så som jag har fattat så ska man ha + till knappen sen till solenoiden? undrar om någon vet vilcken färg på kabeln från tändningslåset som går till solenoiden på min 740 -88? mkt tacksam för svar:) //Emil

Är inte svaret du vill ha, men jag tror bestämt att din fråga är besvarad i Hayenes bok. Tyckte jag läste om detta förut i den!

speed_
22 juni 2009 · 62 Inlägg

varför inte bara skita i att röra tändningslåset?? Bättre att bara koppla plus och minus från knappen till startmotorn. kommer inte ihåg riktigt hur ja gjorde men de funkar iallafall. Kollar på mina bilder där man ser stereon och kolla där ciggutaget sitter så ser du att ja har min knapp där

Senast redigerat av speed_ (22 juni 2009)

Volvo 940 Turbo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang