6343
Sök

Val av universalkatalysator

Offroad Racing
3 123 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Behöver en ny kat på kadetten, den gamla har totalrasat och bilprovningen godkänner inte att man kör utan...

Så, vad ska jag välja egentligen? Då det förutom dom "vanliga" trimgrejerna (chip, sportavgas och sportfilter) är en standardmotor, 2.0 16v sugis så behöver jag ju inga värstinggrejer. (är ju lite ekonomisk av mig oxå...) Men är inte heller sugen på att behöva byta igen till nästa besiktning pga dålig kvalitet... Ska jag bara ta vilken universal som helst med keramisk kärna eller ska jag ta en sportkat med metallkärna istället? Raka rör säljer ju lite olika universal, värt att satsa på nåt från dom?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

739 Inlägg
23 juni 2009
även biltemas sport kat funkar har själv denna 100cells godkännd av sbf till och med //agadiffen

Offroad Racing
3 123 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Men just den tycker jag är lite dyr... Fast jag såg att dom hade en "vanlig" sportkat som var lite billigare. Dock hade den ju 3" anslutningar, fast det går väl att lösa med en stegmuff... Bara katten håller hyfsad kvalité...

739 Inlägg
23 juni 2009
henke_99 skrev:
Men just den tycker jag är lite dyr... Fast jag såg att dom hade en "vanlig" sportkat som var lite billigare. Dock hade den ju 3" anslutningar, fast det går väl att lösa med en stegmuff... Bara katten håller hyfsad kvalité...

ja det stämmer den har 3" och stegmuff funkar perfekt det har jag  ..men vill du bara få igenom bilen åk till någon skrot och vilken kat från vilken gammal bil som hellst funkar nog
Senast redigerat av agadiffen (23 juni 2009)

Offroad Racing
3 123 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Tar man en från en skrot riskerar man ju att den inte funkar... Vill dessutom inte, nu när jag ändå måste byta att den åtminstånde inte stryper mer nödvändigt... Får nog bli en sportkat från biltema... (hade inte sett innan att dom hade såna)

739 Inlägg
23 juni 2009
henke_99 skrev:
Tar man en från en skrot riskerar man ju att den inte funkar... Vill dessutom inte, nu när jag ändå måste byta att den åtminstånde inte stryper mer nödvändigt... Får nog bli en sportkat från biltema... (hade inte sett innan att dom hade såna)

ja stog med i valet och kvalet när ja skulle köpa men det slutade med biltema och ja är nöjd med den så kör på det du med
har ju sug v6 med dubbla kattar så ja har byggt om och bara använder en och det funkar

Offroad Racing
3 123 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Är hela katten, med anslutningar i rostfritt? Lurar lite på hur man ska få fast den på bilen då jag inte har möjligthet att svetsa rostfritt...

5 710 Inlägg
24 juni 2009
henke_99 skrev:
Är hela katten, med anslutningar i rostfritt? Lurar lite på hur man ska få fast den på bilen då jag inte har möjligthet att svetsa rostfritt...

Måste du ha en rostfri svets? Om inte går det utmärkt att svetsa rostfritt med "vanliga grejjer" t.ex MIG/MAG.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

739 Inlägg
24 juni 2009
jonTe skrev:
henke_99 skrev:

Måste du ha en rostfri svets? Om inte går det utmärkt att svetsa rostfritt med "vanliga grejjer" t.ex MIG/MAG.

mvh Jonas

det går utmärkt med vanlig mig svest .det som blir är ju att svetseninte blir rostfri !!

5 710 Inlägg
24 juni 2009
agadiffen skrev:
jonTe skrev:
henke_99 skrev:

mvh Jonas

det går utmärkt med vanlig mig svest .det som blir är ju att svetseninte blir rostfri !!

Ja.....var det inte det jag skrev? hmm

MVH Jonas
..............

739 Inlägg
24 juni 2009
jonTe skrev:
agadiffen skrev:
jonTe skrev:

""""""""_____Måste du ha en rostfri svets?_____""" Om inte går det utmärkt att svetsa rostfritt med "vanliga grejjer" t.ex MIG/MAG.

mvh Jonas

Ja.....var det inte det jag skrev? hmm

du ställde frågan  Måste du ha en rostfri svets?

ja svarade att det går bra!!!

Sök