Hjälp med att få ner HC/CO värderna

BlackFear
23 juni 2009 · 116 Inlägg

Jag var och bes en bil idag och fick 2:a på för hög HC/CO på tomgång, hur får man ner de värderna?

bilen är mappad till etanol drift vet inte om det har med det att göra men på något sätt bör man väl kunna sänka dessa värden till det normala?

Mvh
Tobias

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Phaetoon
23 juni 2009 · 8 156 Inlägg

byt olja, tändstift, olje- och luftfilter.
CO borde vara riktigt lågt pga etanolen?

Hur mår Lambdan och LMM?

Anledningen till att du inte fått fler svar är för att det finns många äldre trådar om just detta i forumet.
Bara att söka...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Slash Saabifierad
24 juni 2009 · 2 026 Inlägg

Phaetoon skrev:
byt olja, tändstift, olje- och luftfilter.
CO borde vara riktigt lågt pga etanolen?

Hur mår Lambdan och LMM?

Anledningen till att du inte fått fler svar är för att det finns många äldre trådar om just detta i forumet.
Bara att söka...

Har för mig att du syftar på koldioxiden (CO2), den ska mycket riktigt vara väldigt låg med etanol men icket koloxiden (CO), etanolens baksida.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Allx
24 juni 2009 · 321 Inlägg

Slash skrev:

Phaetoon skrev:
byt olja, tändstift, olje- och luftfilter.
CO borde vara riktigt lågt pga etanolen?

Hur mår Lambdan och LMM?

Anledningen till att du inte fått fler svar är för att det finns många äldre trådar om just detta i forumet.
Bara att söka...

Har för mig att du syftar på koldioxiden (CO2), den ska mycket riktigt vara väldigt låg med etanol men icket koloxiden (CO), etanolens baksida.

Åfan, fick ner CO på min gamle ford från 9.9 till 0.0 genom att bara tanka etanol.

EViLution!
BlackFear
24 juni 2009 · 116 Inlägg

Phaetoon skrev:
byt olja, tändstift, olje- och luftfilter.
CO borde vara riktigt lågt pga etanolen?

Hur mår Lambdan och LMM?

Anledningen till att du inte fått fler svar är för att det finns många äldre trådar om just detta i forumet.
Bara att söka...

Kan även tillägga att bilen är turbokonverterad samt mappad, kanske måste fixa en bes map :smile

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
BlackFear
24 juni 2009 · 116 Inlägg

Co 4,6 (0,5)
Hc 425 (100)

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang