6556
Sök

Hjälp att tyda registreings bevist

219 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
I mitt registrings bevis så står det följande.
T31A MOTORN UTBYTT
T31C MOTOREFFEKT ENLIGT UPPGIFT
Någon som vet?

Kostar att ligga på topp

Smålänning
7 887 Inlägg
25 juni 2009
Motorn har bytts ut mot en annan motormodell som har en effekt som den som registeringsbesiktade bilen har uppgett till kontrollanten.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

219 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
AnderL skrev:
ok,men vart kan man se vad dom har uppget för effekt ?

Kostar att ligga på topp

Jävel
2 018 Inlägg
25 juni 2009
kw står tidigare i regbeviset, sådär stog det när jag regbesiktigade min 240 med annan motor också.

You got to risk it, to get the biscuit :)

219 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
jamen man regbesiktar väll inte om den,bara för man bytt motor?så vidare det inte är en starkare än orginal?

Kostar att ligga på topp

Smålänning
7 887 Inlägg
25 juni 2009
AnderL skrev:
jamen man regbesiktar väll inte om den,bara för man bytt motor?så vidare det inte är en starkare än orginal?

Vad sitter det för motor i den för det 1:a? B18, B20, B230, RB26DETT?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 688 Inlägg
25 juni 2009
I en bil innan 70 eller om det är 75 behövs inga uppgifter om vilken motor som sitter i, effekt eller annan info om den.
Det enklaste är att kolla vilken motor som sitter i och på så vis leta fram effektsiffrorna.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

219 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:
AnderL skrev:

Vad sitter det för motor i den för det 1:a? B18, B20, B230, RB26DETT?

Det sitter en B20 och det är orginal.

Kostar att ligga på topp

439 Inlägg
25 juni 2009
verkar som att du kan byta till vad du vill för motor.

old,low and slow....

219 Inlägg
26 juni 2009
Trådstartare
Verkar så,för naär jag var inne och besiktade den.Så var det ingen som frågade något om motorn.

Kostar att ligga på topp

Sök