5957
Sök

Laga hål i kylare, så billigt som möjligt

812 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
har nyligen bytat jobb och då jag är den sista man att börja på firman fick jag den sämsta bilen som har hål i kylaren. chefen vill inte laga den då den skall skrotas snart. men kan man fixa läckan på något billigt sätt? jag har hört talas om att hälla i ett ägg men hur fungerar det i längden?

5 089 Inlägg
25 juni 2009
Ett ägg ska funka enligt mythbusters;P

men annars finns ju sådanadära flaskor att köpa på macken. om det funkar vet jag ej..

\Lindgren

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
25 juni 2009
kanel funkar på små läckor ett kortare tag

2slow

Forummoderator
9 299 Inlägg
25 juni 2009
Araldit/epoxi

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 juni 2009
kylarcement som finns och köpa på varje mack är hålen inte allt för stora så funkar dem

Green Street Elite
676 Inlägg
25 juni 2009
ägg funkar, men inte långvarigt, men om du har med dig ett 24pack ägg när du ska åka långa sträckor samt 25 liter vatten så äre bara o gå ut o hälla i ett ägg och fylla upp med vatten så kan du fortsätta åka tongue

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 juni 2009
MrEricsson skrev:
kylarcement som finns och köpa på varje mack är hålen inte allt för stora så funkar dem

Det finns motorer som inte ska ha kylarcement i sig då kylkanalerna är för trånga. Ofta står det bara en liten blänkare om det i workshop manualen men man bör använda det med försiktighet.

Araldit/epoxi. Jag lagade en kylare med detta och den höll i flera år tills jag släppte bilen. Men såklart måste man se läckan.

807 Inlägg
26 juni 2009
caromania skrev:
MrEricsson skrev:

Det finns motorer som inte ska ha kylarcement i sig då kylkanalerna är för trånga. Ofta står det bara en liten blänkare om det i workshop manualen men man bör använda det med försiktighet.

Araldit/epoxi. Jag lagade en kylare med detta och den höll i flera år tills jag släppte bilen. Men såklart måste man se läckan.

det är en gammal skrottig tjänstebil, bara o hälla i kylarcement, pajar den så får han en ny bil:)
Senast redigerat av drazen_gti (26 juni 2009)

I'd rather die like a man, than live like a coward

Långtradarchaufför
282 Inlägg
26 juni 2009
va e de för bil vi pratar om här?

BMW - Det stavas som det låter:)

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 juni 2009
drazen_gti skrev:
caromania skrev:
MrEricsson skrev:

det är en gammal skrottig tjänstebil, bara o hälla i kylarcement, pajar den så får han en ny bil:)

Ja det har du faktiskt rätt i... roll

SKÅNING
1 215 Inlägg
26 juni 2009
ja eller så skit i att det läcker så den går varm, vill inte chefen lägga pengar på den så får han ju ta smällen att den pajar i förtid, jag menar en kylare kostar inte alltför mycke och som företagare kan man ju dra av momsen också.

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

4 682 Inlägg
26 juni 2009
lödtenn.

739 Inlägg
26 juni 2009
finns två saker till du borde pröva en dosa rödalacket eller ingerfära brukar funka
Senast redigerat av agadiffen (26 juni 2009)

712 Inlägg
26 juni 2009
Lagade min med kemisk metall.. håller fint

got stance?
546 Inlägg
27 juni 2009
bars leak finns på mekonomen

夢の力

812 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
Citroën Jumper  -98, disel