2116
Sök

Beslutsångest, sälja eller inte?

13 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
Tjo

Det är såhär att jag har en bmw 318i -97 som är väldigt välvårdad, såväl som innuti som i motor/kaross... Inte en rostfläck någonstans, har gått 16700 mil ca och alltid varit lugnt körd så föregående ägare varit i 40+

Nu funderar jag på att köpa en bil med lite mer power under huven då 318 bara har 117 hk eller vad det nu är.
Funderar på att köpa en bmw 328i.

Det jag behöver hjälp med är att bestämma mig om jag ska sälja eller inte? Visst har jag en bil nu i mycket bra skick och så , men det är inte speciellt kul att köra då den är rätt seg. Har haft bilen i över 1 år nu så vore kul med något nytt.. Men när jag nu fått tag i ett välvårdat ex så kanske man inte ska riskera att sälja och köpa en 328? Har sammanlagt ca 45-50.000 om jag lyckas sälja min 318. Försäkringen kommer jag inte stå för, så det påverkar inte ekonomin.

Behöver hjälp nu grabbar ! roll

DFFL
9 020 Inlägg
2 juli 2009
Sälj, 117hk är bara kul i motorcyklar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
2 juli 2009
Sälj utan tvekan.. försök hitta en näst intill lika fin 328a istället!

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

2 638 Inlägg
2 juli 2009
Eftersom du inte tycker att den är kul att köra så är du ju inte nöjd med bilen. Även om den är i kanonskick tycker jag att du ska sälja och köpa nått roligare. Sen har FireTraXX rätt tongue

Supraman
2 300 Inlägg
2 juli 2009
satsa på en 330, helt annat go i dom

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

337 Inlägg
2 juli 2009
Sälj å köp något mer mer pulver! ! big_smile

205 Inlägg
2 juli 2009
Stefan Varberg skrev:
satsa på en 330, helt annat go i dom

Fast då räcker nog inte hans budget till, tyvärr hmm

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
104 Inlägg
2 juli 2009
Man får dock ta i akt att det kan vara värt att vänta lite oxå ligger sjukt mycket "jag har förlorat jobbet, och behöver pengar bilar" ute just nu.

Själv väntar jag tills nästa år. Men det är ju lite hur mycket det kliar i dina fingrar. Du kanske rent av kan spara lite till och köpa något änu roligare åk.
mvh
/Peter

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 juli 2009
P_Jonsson, är det inte nu man ska göra klippen då? Om man inte själv förlorat jobbet dvs smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 juli 2009
328 är en härlig vridstark motor, och dom går riktigt snålt också. 0.9 liter milen är inga problem, det kör jag den på trots lite gasfot. Visserligen skillnad mot snåljåpen 318, men ingen jättehög siffra ändå.

Att köpa en 320 eller 323 är ingen idé, delar och förbrukning kostar detsamma. Möjligtvis blir förs dyrare till 328an, men den stod inte du får ändå skrev du. Känner du till www.autopower.se? Där finns mkt bra info om Bmw.

328 är skitkul, köp en sådan smile
Senast redigerat av Rquired (2 juli 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

104 Inlägg
2 juli 2009
Mortalis skrev:
P_Jonsson, är det inte nu man ska göra klippen då? Om man inte själv förlorat jobbet dvs smile

Absolut visst är det så, dock så har jag själv inte lust att stå med 2st lån så det är lite jaa.... du vet... som homer sa "dohhh" hmm

Sök