3199
Sök

Volvo 740 tic -88 startar ej när den är varm

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 juni 2009
Trådstartare
Som rubriken säger så startar inte bilen när den är varm.
Har ström och allting men startmotorn går inte igång.
När motorn är kall så kopplar den igång startmotorn å allt funkar perfekt.
När man kört en lite längre sträcka så går det inte vrida igång motorn utan man måste putta igång den tongue
Har startmotorn gett upp? Finns det nåt överhettningsskydd? har jag kopplat rätt?

förslag?

mvh micke

-den satt som en fläskläpp-

Stabil som fan
304 Inlägg
28 juni 2009
Det låter inget om startmotorn heller ?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 juni 2009
Trådstartare
nej asså startmotorn är död. Händer ingenting när man vrider på nyckeln. men när bilen är kall går den igång som den ska. hel sjukt. vanliga fall när startmotorer ger upp brukar dom bara göra massa oljud som att den inte kuggar på svänghjulet.

Stabil som fan
304 Inlägg
28 juni 2009
Skummt, men du kan ju inte kopplat fel, isf hade den ju inte startat när den var kall heller, lättast är väll att kanske "låna" en startmotor av en kompis eller någe, å kolla! smile

16 Inlägg
29 juni 2009
Hände exakt samma sak på min 740 det är bara till att byta startmotorn sen skall den funka prima

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Nodi skrev:
Hände exakt samma sak på min 740 det är bara till att byta startmotorn sen skall den funka prima

tack! smile ska pröva

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
nu när jag äntligen jagat rätt på en startmotor och bytt den så kvarstår samma problem.
vad ska jag göra nu då? ingen som vet om nåt relä kan va paj? nåt överhettnings skydd? smile

mvh micke

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
finns det ingen som har något förslag? alla tips är välkommna. står still i huvvet och sjukt irriterande att putta igång bilen hela tiden. come on! plzzz tongue

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
åtgärdat: felet va kabelbrott i jord kabeln för tillslaget.

Sök