4912
Sök

Underbar krock man va med om idag på motorvägen :(

1 207 Inlägg
5 juli 2009
Dra åt helvete. Det jag är mest imponerad/konfunderad över är hur det kan komma sig att det är så pass små skador.. Fast man har väl sett på för mycket film, jag trodde nämligen att bägge bilar skulle vara platta som pannkakor om man krockade på så sätt. Det kan inte tagit lång tid innan ni båda lade märke på vad som var på gång.

Hursomhellst, grattis eller vad man skall säga. För att vara en kollision på motorvägen så klarade ni er båda, och bilarna nästan oskadda.

Fri fart för ett fritt folk!
14 686 Inlägg
5 juli 2009
maco skrev:
Dra åt helvete. Det jag är mest imponerad/konfunderad över är hur det kan komma sig att det är så pass små skador.. Fast man har väl sett på för mycket film, jag trodde nämligen att bägge bilar skulle vara platta som pannkakor om man krockade på så sätt. Det kan inte tagit lång tid innan ni båda lade märke på vad som var på gång.

Hursomhellst, grattis eller vad man skall säga. För att vara en kollision på motorvägen så klarade ni er båda, och bilarna nästan oskadda.

en sån där smäll brukar sällan till en början resultera i stora skador oftast är det grejen som händer direkt efteråt som gör att det blir tok skrot

folk som får panik väjer till och får sladd osv
bästa är bara att försöka åka så rakt som möjligt och hoppas att den som styrde in i bilen styr ifrån bilen direkt smile

tycker det var bra inställning till skadorna på din bil
och när en olycka har hänt så är det som det är
hjulet skyddade troligen bilen från större skador
borde dock ha studsat till rätt bra inne i bilen kan jag tänka mig smile

Kör fort så hinner inget hända...

9 108 Inlägg
5 juli 2009
Titten, pilen, filen roll

Tur att det gick hyfsat bra i alla fall.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
5 juli 2009
Lyssna på MIllen! big_smile nya trafikläraren ju!; )

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Inläggskritiker
990 Inlägg
5 juli 2009
Jävla tur att det inte blev en sån där "pit manöver" effekt på er när han klippte eran bak.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

<3 Japs
680 Inlägg
5 juli 2009
Skönt att höra att ni är ok iaf!!! smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

3 Inlägg
5 juli 2009
Skönt att det gick bra.

Själv höll jag på att göra samma sak i torsdags. Påväg hem från jobbet, dvs lite trött, ligger i vänsterfilen på motorvägen och ska glida över till höger. Tittar inte så noga då jag tror att jag har bra koll men jag tittar i höger backspegel, i ögonvrån ser jag nått stort grått och jag hinner svänga tillbaka. En stor grå merca utan ljus!! kör i högerfilen, den var nästan kamouflerad då det var strålande sol men just där vi körde var det skugga och bilen hade nästan samma färg som asfalten.

Jag avskyr folk som kör helt utan ljus mad

DFFL
9 020 Inlägg
5 juli 2009
MilleN skrev:
Titten, pilen, filen roll

Tur att det gick hyfsat bra i alla fall.

Det fick jag höra en miljard gånger i skolan när jag övningskörde.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Cambrant
5 juli 2009
Trådstartare
Jag kan uppdatera för er om hur det går. Ska använda mig av min egna lack och plåt gubbe här i partille för detta. Han gör mechanums lackjobb så det är lugnt sa dom på IF. Men det tar nog en månad innan vi kan börja pilla på allt. Skönt att bilen är kördyglig fortfarande så man inte står utan hela semestern smile

Sök