4721
Sök

H-profilstakar till 850 t5r

402 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Är de nån som testat LG-speeds H-profilare? Är de nåt att ha? Verkar va vettigt pris iaf.
Vad kan dom palla för effekt tro? Nån som vet? Eller kanske de är nån som ligger på
några godsaker hemma i vedboden? Kanske ett block att bygga på? PM:a gärna isf.tongue

4 001 Inlägg
8 juli 2009
Det finns en del som åker med dom, tror att TurbOla här på g.org stoppade i såna i sin motor.
Det är alltid bra att ha någon att kolla så stakarna är 100%-iga innan man stoppar i dom då flera av tillverkarna har haft lite problem med det.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 juli 2009
Yes, jag har H-profilstakar från LG Speed i min motor (såvida inte motorbyggaren har lurat mig på dom lol ).

Jag köpte den gamla sorten för ett "rea"pris, tyckte det var okej...

Men innan du monterar dem tycker jag du ska lämna in dem till någon som kan, och få kollad rundheten i ändarna.
LG Speed viktar nog stakarna, många som kollar det, men alldeles för få kollar rundheten i storändan och lilländan, vilket (antagligen) kostade mig 20 000 (gjorde också det felet), och det kostade 800kr att få vevstakarna honade, vilket var helt klart värt sitt pris, synd bara att jag inte gjorde det första gången.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

402 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
OK! De kan kanske va värt ett försök då, priset ligger iaf under tusenlappen/st
jämfört med 2600-2700 spänn för verdistakar, vilket är lite mastigt tycker jag.
Då är ju frågan: vem kan kolla stakarna åt en? Nån mekanisk verkstad,eller?

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 juli 2009
Jag anlitade Pacman Racing till att bygga min motor, och han mätte upp rundheten i stakarna själv, sen lämnade han dem vidare till en kille med verkstad för honingsjobbet.

Så jag kan inte säga exakt vem du ska vända dig till, men en professionell motorbyggare är en bra start att fråga hos. smile

402 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Jag anlitade Pacman Racing till att bygga min motor, och han mätte upp rundheten i stakarna själv, sen lämnade han dem vidare till en kille med verkstad för honingsjobbet.

Så jag kan inte säga exakt vem du ska vända dig till, men en professionell motorbyggare är en bra start att fråga hos. smile

OK! Tror jag har ett par killar som kan fixa det åt mej. Tackar för upplysningarna!
Förresten, hur mycke effekt plockar du ut med dessa stakar?tongue

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 juli 2009
Pinnenpabacken skrev:
OK! Tror jag har ett par killar som kan fixa det åt mej. Tackar för upplysningarna!

Jag har en styrbox chippad med steg 3 och en annan med ett steg 2. tongue
Mer än så har det inte blivit än p.g.a arbetslöshet.

Dock råkade en vän i NordicR, som köpte sina stakar ett par månader innan mig, få skenladd på 2,5bar när han skulle till mappningen. tongue

Som mest tror jag han har varit uppe i 530hk med original bränsleledningar, och då börjar man väl tveka på originalkolvarna också, så stakarna håller. smile
Beror ju även på vad du har för kompressionstryck och så, går säkert att matta ut H-profilstakar också, men det är en jäkla skillnad mot original.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81566/358175_c3nhbv.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81566/358177_8u0ynp.jpg
Senast redigerat av TurbOla (9 juli 2009)

4 001 Inlägg
9 juli 2009
Pinnenpabacken skrev:

Precisionsmekansiska kan troligtvis mäta upp dom åt dig, eller hör med någon på MK Brinkarna så har dom säkert koll på vem som har grejor till det.
Får du inte tag i någon så PM:a mig så kan jag ordna det.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

402 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
OK! Jag siktar på 350-400 hk, så de bör klara sej med dom stakarna då.
Och, Kolvas, jag hör av mej om de strular till sej. Tackar,tackar!smile

Sök