2644
Sök

Någon som vet hur mkt HU-605-stereon i S40 -03 tål???

1 268 Inlägg
27 juli 2006
Trådstartare
Någon som vet hur mkt HU-605-paketet tål om man drar på allså med original högtalare å sånt???

även om man drar på lite bas å så???

1 268 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
Ingen som vet?? smile

10 287 Inlägg
28 juli 2006
Tål? Jag antar att du är ute efter hur mycket effekt den ger. Det borde stå någonstans i instruktionsboken fast man får räkna med att det är glädjewatt som anges.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

372 Inlägg
28 juli 2006
Skulle gissa på 4x17 rms watt.
Senast redigerat av octan (28 juli 2006)

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

1 268 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
Vill bara ha reda på hur mkt dom tål innan man pajar dom allså vill ju slippa det smile men dom bör tåla rätt mkt eller????????

329 Inlägg
28 juli 2006
LazerHawke skrev:
Vill bara ha reda på hur mkt dom tål innan man pajar dom allså vill ju slippa det smile men dom bör tåla rätt mkt eller????????

Tål vad?! spela högt, högtalare? misshandel =P?

1 268 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
Allså spela högt smile

sen en annan fråga vad innebär benämningen högnivå-högtalare???

372 Inlägg
28 juli 2006
LazerHawke skrev:

Börjar det låta illa ska man inte höja mer utan sänka. Så funkar det oavsett vad man har för grejer.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

1 268 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
octan skrev:
LazerHawke skrev:

Börjar det låta illa ska man inte höja mer utan sänka. Så funkar det oavsett vad man har för grejer.

börjar det låta illa då e det väl kört??

494 Inlägg
28 juli 2006
de är välldigt enkelt om man inte är döv eller inte har någon som hälst uppfattning om hur de ska låta så hör du när de låter illa de börjar skråla man hör inte vad de sjunger de blir massa brus och shit då spelar du högre en vad anläggningen är byggd för. då betyder de inte att de är trasig utan de är bara sänka och inte spela så högt mer en  nödvändigt!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

32 Inlägg
28 juli 2006
den har 4x25watt

1 268 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
Nån risk å spränga högtalarna då???

32 Inlägg
29 juli 2006
du kan alltid spränga en högtalare! men har du ingen hörsel? det hörs när du spelar för högt det skorar i högtalarna vill du ha bättre ljud kan du koppla på ett iso slutsteg eftersom det inte finns rca utgångar på orgnal stereon så kan man köpa ico slutsteg enlekinstalation finns på www.mds.se ca 2300-3000kr det e bara en slad du kopplar in på bilsterion ger ca 80watt extra men det gör mycket på ljudet!

1 268 Inlägg
29 juli 2006
Trådstartare
jo klart man har hörsel....

men tänkte eftersom den inte e så megastark huvudenheten så borde det ju va lugnt????

men men du får tycka jag e dum i huvet bara för att man inte är insatt i allt...

32 Inlägg
30 juli 2006
Nä jag tror inte du e dum i huvudet. Du kan alltid spränga en högtalare, använd sunt förnuft men rekomenderar att du köper ett Iso slutsteg och komplenterar din huvudenhet med det. Det kommer att bli stor skillnad på ljudet, du kommer inte att bli besviken.

Team Tondöv
649 Inlägg
30 juli 2006
LazerHawke skrev:
jo klart man har hörsel....

men tänkte eftersom den inte e så megastark huvudenheten så borde det ju va lugnt????

men men du får tycka jag e dum i huvet bara för att man inte är insatt i allt...

Spelar ingen roll om HU:n inte är megastark!
Det som oftast förstör en högtalare är en oren signal, alltså om du försöker spela skithögt med lite för klena grejor, så börjar förstärkaren dista och klippa, och då är det kört.
Det är betydligt mindre risk att "spränga" en högtalare med för mycket effekt, så länge det är ren effekt.
T ex, jag matar mitt framsystem med 4X200W (inte några jäkla MDSKalleAnkaWatt). Mina mellanregister i framsystemet tål ca 40W och jag kan spela BRA högt utan problem.

1 268 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
Okej... inte så att ja vill spela megahögt på såvis utan mer överrösta allt ljud runt om som blir när man kör på motorväg osv osv... men det skall nog inte va nåra större problem då smile

Team Tondöv
649 Inlägg
30 juli 2006
Inte om du inte får för dig att tokspela fast det låter illa! Då kommer högtalarna säkerligen att gå åt inom snar framtid.

Sök