4393
Sök

Fråga ang insats filter

767 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Undrar över e sak... dom flesta är emot öppet sport filter men har då en fråga om man sätter in ett insats filter i luft boxen kan inte den då dra in lika mycket skit som ett öppet genom kyl slangen som går upp i den?? hoppas ni fattar

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

402 Inlägg
27 april 2009
SAAB_4ever skrev:
Undrar över e sak... dom flesta är emot öppet sport filter men har då en fråga om man sätter in ett insats filter i luft boxen kan inte den då dra in lika mycket skit som ett öppet genom kyl slangen som går upp i den?? hoppas ni fattar

Va är de för fel med öppet filter? Köp ett filter av hög kvalite, inget "biltemafilter"
för tvåhundra spänn! då funkar de utmärkt, under förutsättning att man sköter
de som man ska förstås.mvh-Micke.smile

767 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
ja ha oxå 1 som e dyrt el ja jag har 2 så ja kan byta men dom flesta säger att de inte e bra för bilen osv...min bil ha börjat spöka lite sedan ja ha astt in mitt så ja funderar på att byta tillbaka...vet ju inte om du har lmm men de ha ja tänkte att dom med lmm kanske är mer känsliga

www.Rushracing.se

402 Inlägg
27 april 2009
SAAB_4ever skrev:
ja ha oxå 1 som e dyrt el ja jag har 2 så ja kan byta men dom flesta säger att de inte e bra för bilen osv...min bil ha börjat spöka lite sedan ja ha astt in mitt så ja funderar på att byta tillbaka...vet ju inte om du har lmm men de ha ja tänkte att dom med lmm kanske är mer känsliga

Jag har lmm, och ett AEM oljefritt filter, som funkar utmärkt. Fördelen med oljefritt är
att man inte riskerar att få in överflödig filterolja, som kan kleta ner lmm.-Micke.wink

767 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
oki men  va har du köpt de? så fort ja lämnar in bilen för att  motor lampan lyser så säger dom att det är pga filtret...

www.Rushracing.se

402 Inlägg
27 april 2009
SAAB_4ever skrev:
oki men  va har du köpt de? så fort ja lämnar in bilen för att  motor lampan lyser så säger dom att det är pga filtret...

AEM-filtren är tom godkända av bilfabrikanterna själva i USA(har jag läst nånstans)
och har extremt hög filterkapacitet. Jag köpte mitt på:Collex styling.se mvh.tongue

767 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
oki tackar!

www.Rushracing.se

767 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
men hur gör man då rent dom?

www.Rushracing.se

402 Inlägg
27 april 2009
SAAB_4ever skrev:
men hur gör man då rent dom?

Ställ filtret i en bunke med ljummen tvållösning tlls smutsen lösts
upp, skölj med rent vatten, låt torka! Färdigt! Gå in på collex sida
där finns utförlig beskrivn.mvh.cool

767 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
oki men då kan ske de ok om ja frågar en sista fråga bara stoppar inte dom med olja mer än dom utan? o vilken storlek har du?

www.Rushracing.se

402 Inlägg
27 april 2009
SAAB_4ever skrev:
oki men då kan ske de ok om ja frågar en sista fråga bara stoppar inte dom med olja mer än dom utan? o vilken storlek har du?

Jag har 9" filter,men de finns mindre om man har dåligt med plats.
Som ovan: Gå in på collex sida, där finns diagram, och jämförelse
mellan "vanliga" och oljefria, med en massa siffror och beskrivning
om kornstorlekar jämfört med tjocklekar av ett hundradels hårstrå
mm.smile

4 682 Inlägg
27 april 2009
passar på att posta en länk till ett bra test av luftfilter : www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.html

1 129 Inlägg
16 juli 2009
Jag ska oxå skaffa mig ett sportfilter, men vill ha ett bra oljefritt insatsfilter. Har ni nå tips?.

Sök