4522
Sök

Fråga angående kopplingar! hur blir dem när de är slitna?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Vi är 2st här på G.org som har ett litet dilemma som vi diskuterar, och för att inte ta över tråden fullständigt så tänkte jag göra en ny tråd där vi kan diskutera och få svar på frågan utan att sabba någon annans tråd.

Min uppfattning/erfarenhet är att på bilar med wirekoppling så tar kopplingen högre när den är sliten, och på bilar med hydraulisk så tar den lägre.

_DamnIt: som är den andra personen har enligt sin erfarenhet upplevt att på hans saab 9000 med wirekoppling så tar den lågt när den är sliten.

Så frågan är vem har rätt? och varför tror vi olika? wirekoppling som wirekoppling eller?

Diskutera på! wink
Senast redigerat av AcesHigh666 (17 juli 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

R1 driver!
5 128 Inlägg
16 juli 2009
Bra initiativ! Bättre att få svar, en gång för alla! smile

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
jo vad som händer det vet vi bägge två, men en frågan kvarstår? hur beter sig igentligen en slut koppling? kan det vara så att den kan ta både högt och lågt? nu menar jag innan den börjat slira... enligt mina erfarenheter så har alla mina bilar med kass wirekoppling tagit högt, och den enda med hydraulisk tagit i botten "typ". Likaså för mina kompisar med wirekoppling.

menans "__DamnIt" fått erfara att en wirekoppling tagit lågt. vi diskuterade detta lite smått i en tråd där vi försökte hjälpa en snubbe med just kopplingsproblem.

Tyckte i min nyfikenhet att en tråd om detta borde kunna ge svar på frågan. smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök