Doft i bilen

Bike
3 juli 2005 ·

Gissar att det flesta  här  har någon typ av doft grej i bilen


Men vad använder ni för saker är det   Den klasiska granen som hänger med  eller finns det något nytt bättre


har själv kört med gran ett tag men tycker dom tappar effekten så fort 

för hänger den på inne backspegeln  o det ser så fult ut med den plast påsen på så drar av den rätt fort så blir det mega lukt sedan så försvinner det på några dagar.

har nu testa ett   medel som man använder för städning  som är för doft gott  så byggt en kopp av tunn  aliminium  i ask behållaren  fyllt den o det ger  väldigt  bra doft speciel  om bilen är n städad o sedan sätter in detta ett dygn    doftar som ny.

Men vad kör ni med
det är ju inte kul om  bilen luktar parfym bomb när man öppnar dörren.

Pi Just another freak in the freak kingdom
3 juli 2005 · 378 Inlägg

Jag kör med "granen" Jordgubbs doft.. Doften försvinner inte utan man blir van vid den.. Jag har inte hängt in en ny grran i bilen på ca 9 månader och varje gång jag öppnar dörren så doftar det jordgubb..

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Karlzzon The One Evolution
3 juli 2005 · 1 627 Inlägg

brukar bli en gran nån gång ibland

Fäll ner pungen och landa
JohnnyN Rutinerad medlem
3 juli 2005 · 1 938 Inlägg

Jag kör med den ganmla hederliga Wunderbaumen big_smile Piña Colada wink Har inte bytt gran nu på 5 månader och den doftar lika gott hela tiden smile

Redbull Moderator+
3 juli 2005 · 1 081 Inlägg

Jag kör med absolut ingenting, doftgranar kan få stanna hos epa-traktorerna big_smile Tycker bara det luktar äckligt nästan.

Har dock haft wunderbaum i äldre bilar jag haft, där det rökts eller om det luktar något annat mindre gott. En ny fräsch bil skulle jag aldrig få för mig at hänga in någon i dock.

mvh

Vem jag?
Bike
3 juli 2005 ·

Ok
då vet jag  hur vissa tycker

för er som inte har något  bilarna  tycker ni det bara är  gott med  frisk luft då  eller ska det inte vara något alls.


Fast inget slår ju doften av  ny städad bil  den  rena doften  rent syre

då kan  doft granar  kastas

doft granar är för att dölja lättare odörer

ställer i bladn o värdrar  bilen ute  med fönstrerna lite nere  det kan göra susen om man sedan ska i väg det är svalare o  doftar  rent o mysigt.


Sedan för er som har gran i bilen  vart  hänger  ni den  har sett allt möjligt från   back spegegeln till växel spaken  tillo med på broms pedalen bakom

dom handtagen som sitter vid dörren  mm

på många ställen
men vilket är bäst för köper man en ny gran o ska ha halva plast påsen å vill man ju inte ha den i rutan så den syns så  eller ?

loudness
3 juli 2005 · 4 554 Inlägg

ja håller men till doftern av rengörningsmedel.. de lukter fräsht och sätter sig inte i klädseln så som en wounderbaum eller liknande gör...

nimoz
3 juli 2005 · 385 Inlägg

vart får man tag i riktiga  wounderbaum..
man kan ha nån slags vädska i  ac:n tror ja

Mackan_84
3 juli 2005 · 136 Inlägg
Markus_C Kart & Mätningstekniker
3 juli 2005 · 701 Inlägg

Doftgran är för raggare. Men det är klart om det luktar rök mm i bilen så skadar det aldrig med lite lukta gott. Det finns gö även NY BILS doft på burk har jag sett. Men det är inget som slår en nystädad bil.

Germax
3 juli 2005 · 12 086 Inlägg

Kör med Wunderbaum Vanilj, trodde det va citron när jag köpten med jag är nöjd med citronaren oxå
fast jag har bara öppnat påsen o lagt den i dörren.. man vill ju inte lukta volvoraggare!smile

MalZonCossie
3 juli 2005 · 121 Inlägg

Wunderbaum Skogsfrisk.. Doftar fint - i måttliga mängder.. smile

Ford Sierra RS COSWORTH 4x4 "Bästa Tuningcar 2015" (1991)
stressfläkt Turboälskare
3 juli 2005 · 5 Inlägg

Redbull skrev:
Jag kör med absolut ingenting, doftgranar kan få stanna hos epa-traktorerna big_smile Tycker bara det luktar äckligt nästan.

Har dock haft wunderbaum i äldre bilar jag haft, där det rökts eller om det luktar något annat mindre gott. En ny fräsch bil skulle jag aldrig få för mig at hänga in någon i dock.

mvh

Håller med dig!

kIM0h
3 juli 2005 · 126 Inlägg

Ny putsad skinklädsel med saabs orginal läderbalsam.. luktar riktigt gott smile

9-5 aero
Saab 9-5 Aero "WT-R" (2006)
Saibot Webmaster
4 juli 2005 · 133 Inlägg

luktar fortfarande nytt skinn...

Mvh. Tobbe
Corsa
4 juli 2005 · 32 Inlägg

Tvättar/städar man bilen oftare så luktar det ju alltid gott smile

Vectra A (2000R) -89
Corsa A -92
Wiz
5 juli 2005 · 54 Inlägg

I min doftar det skinn och nystädat. Vissa kvällar kan man väl kanske ana kärleksdoften av en kvinna.. wink

Senast redigerat av Wiz (5 juli 2005)

SpeedFirE ICA-nisse
5 juli 2005 · 143 Inlägg

Wunderbaum med Victory lane doft ger en mer diskret och härlig doft, så man slipper raggarstuket!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang