9882
Sök

Brygga ett fyrkanaligt steg till att driva dubbla 12" ?

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
Jag har nu börjat få ihop alla ljudprylar jag ska ha. Nu är det så här, jag kan ingenting och bilstereo. Jag har köpt ett Mutant MT300.4X till att driva mina Kicker Comp VR 12". Nu antar jag att jag måste brygga detta steg till 2 kanaler (för till en kanal går inte, eller?...)

Nu till den stora frågan, hur bryggar jag mitt slutsteg?! Jag måste säga att jag har inte en aning och tänkte höra mig för innan jag köper kablar och börjar kasta in prylarna i bilen.

Ska jag kanske köra mina nyköpta 6,5or på steget också eller går de att köra på stereon?

Tacksam för svar!

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

592 Inlägg
1 augusti 2006
De flesta 4-kanalssteg går att brygga till 2-kanaler, och hur man gör brukar oftast stå i manualen eftersom det är olika på olika steg. Till en kanal kan du tyvärr inte få,men varför köpte du inte ett monosteg? 6,5"arna är går inte att koppla in på slutsteget tillsammans med basarna så dom är du tvungen att köra på stereon.

2much.fi
Accessories for your DSLR

505 Inlägg
1 augusti 2006
Du kan inte brygga, så som slaktaren sade till en kanal, men två går utmärkt, kika bara i manualen hur du ska koppla. Det brukar finnas exempel i manualerna på vad man kan koppla i och hur.
Självklart kan du koppla basarna och 6"5orna på samma steg, förstår inte var Slaktarin fick det ifrån;)
Då Bryggar du ihop basarna på t.ex kanal 1-2, sedan så kör du dina 6"5or som vanligt på kanal 3-4. Men om du ska ha ut mer effekt till basarna rekomenderar jag dig att monokoppla en bas på kanal 1-2 och den andra på 3-4 och skicka in 6"5orna från stereon.

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

592 Inlägg
1 augusti 2006
Spawner skrev:
Du kan inte brygga, så som slaktaren sade till en kanal, men två går utmärkt, kika bara i manualen hur du ska koppla. Det brukar finnas exempel i manualerna på vad man kan koppla i och hur.
Självklart kan du koppla basarna och 6"5orna på samma steg, förstår inte var Slaktarin fick det ifrån;)
Då Bryggar du ihop basarna på t.ex kanal 1-2, sedan så kör du dina 6"5or som vanligt på kanal 3-4. Men om du ska ha ut mer effekt till basarna rekomenderar jag dig att monokoppla en bas på kanal 1-2 och den andra på 3-4 och skicka in 6"5orna från stereon.

MVH Matte!

Joo, det är klart det går, det var jag som missuppfattade, jag menade att man inte kunde bryggkoppla basarna och sedan koppla in 6,5"arna tongue  Men jag skulle inte heller rekommendera att köra 2 basar på 2 kanaler, och ett framsystem på 2 kanaler, men det beror ju bara på hur tungdrivna basarna är.
Senast redigerat av Slaktarin (1 augusti 2006)

2much.fi
Accessories for your DSLR

Sök