6779
Sök

Ta bort rattlås ( Saab 9000 96a )

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
Tjena. Rattlåset krånglar nått som F*N just nu !
Tanken är att ta bort den helt o bara köra med tändnings låset. Går det utan större ingrepp ??
Tänkte i värsta fall fulmecka bort den, va f*n som helst. bor den går bort nu !

C H E V R O L E T <3

739 Inlägg
17 juli 2009
ta ett rör ca halvmeter långt som passar lagom å bryt av skite sedan tar du bara bort lås skiten som sitter med en fjäder där inne
du får ta bort plasten under ratten så kommer du åt hehe

5 042 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
Joo men tanken är ju att jag ska ha kvar ett helt tändningslås ju xD

C H E V R O L E T <3

739 Inlägg
17 juli 2009
jo det är ju klart din nya start nyckel blir ju en skruvmejsel hehe

5 042 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
agadiffen skrev:

Jaaa o det vill jag ju inte  lol   
Faaan =/ Går det seriöst inte ta bort rattlås utan att bryta upp tändningslåset ??

C H E V R O L E T <3

739 Inlägg
17 juli 2009
Children-Of-Bodom skrev:
agadiffen skrev:

Jaaa o det vill jag ju inte  lol   
Faaan =/ Går det seriöst inte ta bort rattlås utan att bryta upp tändningslåset ??

bultarna till ratt låset går ju ta en huggmejsel å slå bort men då kommer ju tandnings låset att häng i kablarna ,,själva rattlåset sitter ju i hela låsklumpen ,,tror inte du kan bara du kan ta bort rattlåset och ha tändningslåset på plats

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 juli 2009
Men om du lyckas plocka bort rattlåset och hela det paketet så kan du ju bara kapa kolven som går in i rattstången på något bra sätt och sen montera tillbaka allt med nya bultar?
Kanske går att göra det på plats med en annan metod. Se till så att rattlåset är ur och borra ett mycket välriktat hål genom huset till låskolven och genom kolven så den stannar kvar i upplåst läge för vad jag vet så är den fjäderbelastad så det borde funka smile

5 042 Inlägg
18 juli 2009
Trådstartare
bumpe skrev:
Men om du lyckas plocka bort rattlåset och hela det paketet så kan du ju bara kapa kolven som går in i rattstången på något bra sätt och sen montera tillbaka allt med nya bultar?
Kanske går att göra det på plats med en annan metod. Se till så att rattlåset är ur och borra ett mycket välriktat hål genom huset till låskolven och genom kolven så den stannar kvar i upplåst läge för vad jag vet så är den fjäderbelastad så det borde funka smile

Tack för ett bra tips ! Ska se om detta är möjligt smile

C H E V R O L E T <3

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
19 juli 2009
Köp ett nytt fungernade tändningslås annars

MVH Rikard

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 juli 2009
Children-Of-Bodom skrev:
bumpe skrev:

Skriv gärna hur det hela slutade sen smile

5 042 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
bumpe skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
bumpe skrev:

Skriv gärna hur det hela slutade sen smile

Skall börja med detta imorgon. Kan ev ta lite foton med smile

C H E V R O L E T <3

Sök