5014
Sök

Bästa grenröret till ca18det?

25 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Tjena , jag har suttit och kollat runt som tusan på alla forum och så men hittar inte ett ända vettigt svar om vilket grenrör som är det bästa till en ca18det (för trimming dvs)
och jag skulle gärna vilja höra lite åsikter om olika grenrör , vilka ni testat och är nöjda med och vilka ni är onöjda med ..

Självklart vill jag veta vart man kan köpa detta förträffligt bra grenrör som ni vet är så bra..

Turbo tips får ni också klämma in här..

Jag har tänkt att landa på mellan 3-400 hk..

Jag vill inte se några kommentarer som låter "vad ska du göra mer med motorn för att få ut det" osv för det är inte det jag frågar om.. visst vet jag att olika modifieringar ger olika mkt hk osv, men det är inte det som är frågan i detta forum inlägg!

hoppas vi kan ha en bra diskussion MVH Micke!

Gti ftw!

1 422 Inlägg
20 juli 2009
Skriv iaf vad du har eller ska ha för turbo så det blir rätt fläns.

25 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
cheffer skrev:
Skriv iaf vad du har eller ska ha för turbo så det blir rätt fläns.

har inte bestämt mig än vad jag ska ha för turbo men det går ju alltid att lösa smile så grenrörstips var det.. skriv gärna vad för fläns det är på grenröret och det ska helst vara toppmonterat! smile

Gti ftw!

435 Inlägg
20 juli 2009
jag kör på ett XS-power downmount grenrör.. har hört att de spricker lätt och det verkar mitt ha börjat göra också då det hörs ett tickande ljud under huven. var billigt dock och har T25 fläns.

No risk, No reward

25 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Perss0n skrev:
jag kör på ett XS-power downmount grenrör.. har hört att de spricker lätt och det verkar mitt ha börjat göra också då det hörs ett tickande ljud under huven. var billigt dock och har T25 fläns.

okej.. jo jag har läst det på många sidor men va fan ska man köpa isf alltså tongue

Gti ftw!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
21 juli 2009
Allt görs i Kina ändå.
Du betalar för märket.

rb26dett
136 Inlägg
21 juli 2009
köp ett kina rör. se bara till att sätta ett stag från tex. turbon till blocket. är oftast därför dessa spricker.
och sätt inte dit dom där skitpackningarna som medföljer , köp en nissan oem ist.
mvh

"anti antispinn"

1 688 Inlägg
21 juli 2009
Det finns mycket olika kvalitet på kinarör också, en kompis köpte ett till sin supra och rören är inte ens cenetrerade mot hålen i topplocksflänsen. Samt att det är hur mycket svetsskarvar som helst inuti röret som sticker ut osv. Vet inte vart han köpte det ifrån mer än att han köpte det på ebay.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

25 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Wanegardh skrev:
Allt görs i Kina ändå.
Du betalar för märket.

allt är inte skit dock.. tänker ju inte köpa mig ett som är snett och skit och spricker på en vecka!

Gti ftw!

25 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Erken skrev:
köp ett kina rör. se bara till att sätta ett stag från tex. turbon till blocket. är oftast därför dessa spricker.
och sätt inte dit dom där skitpackningarna som medföljer , köp en nissan oem ist.
mvh

okej ja det kanske hjälper men har läst om folk som gjort så och ändå fått sprickor.. en 1,8 l motor skakar ju inte så mkt tongue

Gti ftw!

25 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Losgard skrev:
Det finns mycket olika kvalitet på kinarör också, en kompis köpte ett till sin supra och rören är inte ens cenetrerade mot hålen i topplocksflänsen. Samt att det är hur mycket svetsskarvar som helst inuti röret som sticker ut osv. Vet inte vart han köpte det ifrån mer än att han köpte det på ebay.

jasså fy fan va illa! :S

Gti ftw!

Sök