Weber på 740

Mattias_79
21 juli 2009 · 26 Inlägg

Tjena alla motorintresserade! jag har en fråga angående weber montering på min volvo 740 och jag önskar att det finns någon som kan svara seriöst på min fråga.om jag monterar denna på bilen kommer jag att få problem vid nästa besiktning, om jag har bestyckat den rätt och allt är inställt så att den ligger under 3,5% i co halt så bör väl bilprovningen strunta i om det sitter en weber där i stället för en stromberg bara co halten ligger inom gränsvärdena eller ?

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
21 juli 2009 · 5 042 Inlägg

Eller så skiter du i värdena o maxar dom , sen nån dag innan bes slänger du på original sen på med weber igen i 1 år wink

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (21 juli 2009)

C H E V R O L E T <3
Topper Gillar stora förgasare
21 juli 2009 · 342 Inlägg

Skall du ha enkel eller dubbla. Ställ in skiten rätt så tror jag inte att det är några problem.

Det kostar dig 200kr om de blir gnälliga.

Children of bodom är du förvirrad? Vad är maxa dom? Ställer man in dom rätt har man bra värden

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
twin_cam Smålänning
21 juli 2009 · 7 877 Inlägg

Vilken Weber är det?

Finns olika nämligen wink

Men är dem rätt inställda så ska bilen klara besiktning. SBP brukar skita i vad du har under huven sen på såna gamla wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
21 juli 2009 · 444 Inlägg

Gissar att det är nån stående typ DGV 32/36 då det rör sig om den motorfamiljen. I vilket fall är det en ersättningsförgasare så dom bör inte bry sig. Inte ett ljud när jag rullade in med 140:in iaf.

Däremot DCO/E kan dom nog klaga lite på. Ska prova nästa gång jag behöver dit så får vi se vad dom säger.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
22 juli 2009 · 5 042 Inlägg

Topper skrev:
Skall du ha enkel eller dubbla. Ställ in skiten rätt så tror jag inte att det är några problem.

Det kostar dig 200kr om de blir gnälliga.

Children of bodom är du förvirrad? Vad är maxa dom? Ställer man in dom rätt har man bra värden

"maxa" syfta på ställa in intställningarna i topskick.

C H E V R O L E T <3
Topper Gillar stora förgasare
23 juli 2009 · 342 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Topper skrev:
Skall du ha enkel eller dubbla. Ställ in skiten rätt så tror jag inte att det är några problem.

Det kostar dig 200kr om de blir gnälliga.

Children of bodom är du förvirrad? Vad är maxa dom? Ställer man in dom rätt har man bra värden

"maxa" syfta på ställa in intställningarna i topskick.

Konstigt uttryck bara. Har han inte gjort något är det bara små munstycken som gäller.

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
Mattias_79
26 juli 2009 · 26 Inlägg

jag hoppas att det ska gå o ställa in webern rätt, jag har köpt på mig ett antal munstycken så det ska gå att prova sig fram till vilken bestyckning som blir bra. har en fråga till,jag har en k-kamm liggandes från en 405 topp med spridarhål i toppen komplett med lyftare och brickor om jag stoppar i den i min b230a motor med 530 topp och monterar på webern 32/36 dgv. hur mycket hk kan jag öka min motor med på ett ungefär? jag har nog ca 115 nu orginal. jag har inte tänkt att porta upp eller plana toppen, tacksam för seriösa svar!

Topper Gillar stora förgasare
27 juli 2009 · 342 Inlägg

Mattias du fimpar webern och kör med hederlig mekansprut. Funkar 100ggr bättre!

Gör du inget med toppen så kanske en max 10hk?

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang