6986
Sök

Luftrör/Luftintagsrör Renault Megane -00

46 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Någon som har något bra tips på hur man kan laga detta billigt och smidigt? Eventuellt var man kan köpa något alternativt rör. Jag kan inte så mycket om bilar, försökte linda det tillfälligt med eltejp (desperat metod) men som man ser på bilden smälte det bort. Och vilken är den rätta benämningen på detta rör ifall jag ska söka på nätet?

http://img204.imageshack.us/img204/7017/img3745copy.jpg

blacken
28 juli 2009
Motorgaraget skrev:
Någon som har något bra tips på hur man kan laga detta billigt och smidigt? Eventuellt var man kan köpa något alternativt rör. Jag kan inte så mycket om bilar, försökte linda det tillfälligt med eltejp (desperat metod) men som man ser på bilden smälte det bort. Och vilken är den rätta benämningen på detta rör ifall jag ska söka på nätet?

http://img204.imageshack.us/img204/7017/img3745copy.jpg

Skroten.. Biltema.. Värmetålig PVC tape.. Aluminium tape...
Senast redigerat av blacken (28 juli 2009)

46 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
tack blacken, du har nämnt biltema, vet du om det finns sådana eller alternativa rör där? Vad heter de isåfall? Har sökt på biltemas hemsida men får inga givande sökträffar.

blacken
28 juli 2009
Motorgaraget skrev:
tack blacken, du har nämnt biltema, vet du om det finns sådana eller alternativa rör där? Vad heter de isåfall? Har sökt på biltemas hemsida men får inga givande sökträffar.

BILRESERVDELAR / KYLSYSTEM / KYLARSLANG /   Sök på "böjlig aluminiumslang"

46 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Nice...tack! en fråga till, hur tätar man ändarna på denna slang så inte luft går ut, ska man tejpa eller finns det något annat?

blacken
28 juli 2009
Motorgaraget skrev:
Nice...tack! en fråga till, hur tätar man ändarna på denna slang så inte luft går ut, ska man tejpa eller finns det något annat?

Det är mestadels undertryck typ som nästan vakuum i där liasom. Så trär du slangen över stosen så lär det "täta" sig själv. Men prova med någon sorts självvulkande tape, klangslammer  eller dylikt..
Senast redigerat av blacken (28 juli 2009)

46 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
Jag köpte "böjlig aluminiumslang" idag från biltema som du sa och aluminiumtejp som jag satte runt ändarna lite för att täta. Får se hur länge det håller. Tack för hjälpen blacken.

Sök