Bästa/sämsta automatväxellådor.

triplesixer
1 augusti 2009 · 325 Inlägg

TH-400 går mjukt tåler det mesta och har suttit i många ädla vagnar som cheva, cadillad, ferrari, rolls rocye, jaguar mm,  helst ska det va en switch-pitch

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
1 augusti 2009 · 1 778 Inlägg

Mortalis skrev:
Volkswagens DSG låda e väl bland de bästa sägs de

Den funkar bra i orginal bilar:) MEN inte i en caddy diesel, känns som att dom bara tagit den direkt ifrån en 150hk golf eller passat och slängt ner den i det slöa lilla diesel monstret på 95hk utan att ställa in dom efter varandra över huvud taget:/ Den växlar otroligt obekvämt, ryckigt och vid helt fel tillfällen. Caddyn ja pratar om har gått 7000mil och har växlat så här sedan den var fabriks ny.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
TurbOla Reservdansk
1 augusti 2009 · 6 271 Inlägg

Angren skrev:
Visst... Du kan ju ha en volvo för dennes växellåda, men tänk då att du MÅSTE HA EN VOLVO.
Ne om du ska ha bra lådor så gå på tyskarna!

Vad har detta inlägg med någonting att göra? roll

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Tengu1969
1 augusti 2009 · 1 396 Inlägg

triplesixer skrev:
TH-400 går mjukt tåler det mesta och har suttit i många ädla vagnar som cheva, cadillad, ferrari, rolls rocye, jaguar mm,  helst ska det va en switch-pitch

Men så stjäl den 40 hk också

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
blacken
1 augusti 2009 ·

Angren skrev:
Visst... Du kan ju ha en volvo för dennes växellåda, men tänk då att du MÅSTE HA EN VOLVO.
Ne om du ska ha bra lådor så gå på tyskarna!

Volvo har Tyska lådor i sig och jap/USA dito.. (ZF, och AW).. Men dom "knäcker" inte "TH400":an..

Senast redigerat av blacken (1 augusti 2009)

Lowtech
1 augusti 2009 · 12 Inlägg

TurbOla skrev:
Är du ovanligt lat eller? roll
Det står ett par inlägg längre upp:

Inte specielt, vet att dom i sverige är det.

Dock inte sett ett ljud om det på alla diskussioner jag läst på div forum i staterna..
Men visst, det låter väll lite otroligt om dom skulle hålla..

Ända som går att läsa om lådan på aprs sida är
"NOTE Do not be fooled by claims from lesser tuners, a DSG reflash IS NOT Required to achieve the advertised power claims with an APR ECU Upgrade."


Sen vad precis den mjukvaran gör / är vet jag inte.

TurbOla Reservdansk
1 augusti 2009 · 6 271 Inlägg

Lowtech skrev:
Inte specielt, vet att dom i sverige är det.

Dock inte sett ett ljud om det på alla diskussioner jag läst på div forum i staterna..
Men visst, det låter väll lite otroligt om dom skulle hålla..

Ända som går att läsa om lådan på aprs sida är
"NOTE Do not be fooled by claims from lesser tuners, a DSG reflash IS NOT Required to achieve the advertised power claims with an APR ECU Upgrade."


Sen vad precis den mjukvaran gör / är vet jag inte.

Min kommentar syftade på att du tydligen inte läst min hänvisning till tråden om DSG-lådorna.
De tycker inte om en massa extra vrid, det är bara så.
Det gör ingen automatlåda, bara sådär.
Därför är chippen vridmomentbegränsade.

Man kan preppa DSG-lådorna, precis som med alla automatlådor, men det kostar.

Senast redigerat av TurbOla (1 augusti 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Lowtech
1 augusti 2009 · 12 Inlägg

Antar att du menar att dom är begränsade på lägre varv eller så då?
För fullt ut verkar dom ju inte så begränsade. 390-460nm på lite olika "steg 3" kit.

TurbOla Reservdansk
1 augusti 2009 · 6 271 Inlägg

Lowtech skrev:
Antar att du menar att dom är begränsade på lägre varv eller så då?
För fullt ut verkar dom ju inte så begränsade. 390-460nm på lite olika "steg 3" kit.

Jag menar ingenting, jag bara länkade till tråden där det stod att chipen är begränsade i vridmomentet.
Vad vill du bevisa?

Det som dödar automatlådor är extra mycket vrid som de inte tål, det äter upp lamellerna, och original oljetryck räcker inte.

Jag  tycker det inte låter som en bra idé att utsätta en automatlåda för ett chip som ökar vridet med 20-30% eller vad det blir för ökning, men det är ju inte min låda... tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Lowtech
1 augusti 2009 · 12 Inlägg

Inte bevisa nått specielt, bara undrade.

Nej det är nog inte så speciellt bra, men än så länge har jag inte hittat nån som gnällt på rasad låda eller motor, tycker ju det borde dyka upp. (har manuell själv)

Moparboy440
2 augusti 2009 · 4 682 Inlägg

thunderbolt skrev:
Går det verkligen måste inte lådan vara konstruerad för lockup från början?roll

nej,men du kan bara installera en converter med mekanisk lock up.
säljs t.e.x här: http://www.tciauto.com/
eller här: www.smokinvette.com/corvetteclassifieds … e11491.htm

Moparboy440
2 augusti 2009 · 4 682 Inlägg

TurbOla skrev:
Förlorar man inte i hållbarhet då?

visst sliter det lite mer i.o.m lammelerna hinner slira lite innan 100% låsning fås, men då igen tjänar man ju in lite pengar på mindre förbrukning istället.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang