5853
Sök

Instrument belysningen lyser inte !

1 722 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Belysningen som ska belysa reglagen i audin har slutat lysa...
kan det vara nå säkring som har brunnit? ...

Instrument och knapparna på övre raden lyser ju .....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/41111/726979_qwvrzu.jpg
Belysningen för reglagen har slutat lysa...kan det vara en säkring?
Senast redigerat av Kanelbullen (2 augusti 2009)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
2 augusti 2009
Kolla dom till att börja med.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Saabifierad
2 031 Inlägg
3 augusti 2009
Kolla säkringarna och knacka lite på reglagen/panelen (glapp i kontakterna om dom tänds) i första hand.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Kokar ris
923 Inlägg
3 augusti 2009
antagligen en lampa som slocknat, kan vara en lampa som sitter för alla tre reglagen. men som sagt börja kolla säkringarna.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

3 259 Inlägg
3 augusti 2009
Som skrivet tidigare, knacka hårt med knogen, tänds det inte så är det nog lampan som är trasig! Bort med panelen och åk ner till VAG o köp en ny lampa (är ofta specialsockel så endast VAG orginal ska passa) men det går att krångla o få till det att passa med en lampa för 10kr istället för en orginal för 50kr.. gjorde det i min passat men då var det ca 10st lampor som behövde bytas så det kändes surt att betala 500kr för nåt som får plats i en tablettask!smile Men i ditt fall är det nog en lampa till alla knapparna så det är kanske inte värt besväret!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök