Mappingen eller något annan fel??

Fredsson
6 augusti 2009 · 100 Inlägg

Håller på kolla på en cosworth som inte går 100% säjlaren tror att det kan vara så att en mappning endast behövs, då jag inte är expert utanmer av en nybörjare frågar jag här lite om råd om det kan vara att det räcker??

"motorn gick klockrent innan jag renoverade toppen. nu när ja monterade det så är den orolig på tomgång och vill inte gå helt rent efter ungefär 1 bars laddtryck och ryker ibland"

Hoppas detta hammna i rätt forumsdel annars kankse mod kan flytta det rätt?

Tack på förhand Vhinter

Marlboroman
6 augusti 2009 · 8 234 Inlägg

Jag hade dragit öronen åt mig. Gick den sämre efter en topprenovering så vette fasen... Det är ju inte omöjligt, men det behöver inte va sanningen heller.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
joliba_01
6 augusti 2009 · 424 Inlägg

vhinter skrev:
Håller på kolla på en cosworth som inte går 100% säjlaren tror att det kan vara så att en mappning endast behövs, då jag inte är expert utanmer av en nybörjare frågar jag här lite om råd om det kan vara att det räcker??

"motorn gick klockrent innan jag renoverade toppen. nu när ja monterade det så är den orolig på tomgång och vill inte gå helt rent efter ungefär 1 bars laddtryck och ryker ibland"

Hoppas detta hammna i rätt forumsdel annars kankse mod kan flytta det rätt?

Tack på förhand Vhinter

Kan ju vara lätta billiga fel och dyra.
När jag renoverade min motor så gick den inte rent med ladd, men de visade sig att ett av dom nya stiften hade fått sig en smäll i porslinet, en liten spricka! Det var mitt fel. Kanske inte hjälper dig något! big_smile

Se till att säljaren får den att gå klokt innan köp om du inte vill chansa

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
Fredsson
6 augusti 2009 · 100 Inlägg

Tack för hjälpen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang