2225
Sök

Hybrik-dump, Saab med Trionic 7

250 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Av vad jag läst har jag kommit fram till att hybriddumpar fungerar utmärkt på motorer med LMM, men samtidigt att Saab 9-3/9-5 med Trionic 7 inte fungerar så bra med det, bl.a. enligt ett par tuningfirmor och andra personer som sagt att motorlampan börjat lysa etc.

Hur hänger det ihop? Varför fungerar det inte på Saab, utmärker de sig från andra motorer med LMM?

Om det nu finns någon dump (hybrid?) som fungerar bra ihop med Trionic 7, kan någon länka till en sådan, då?

7 281 Inlägg
7 augusti 2009
Nej dom fungerar inte utmärkt på bilar med LMM, dom fungerar mindre dåligt bara.
Om du ska ha pysljudet så skaffa ett öppet filter.

preem pump
836 Inlägg
7 augusti 2009
eller ett insats, min pyser fint

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 augusti 2009
haha att det funkar bra? vem har lurat i dig det? alla bilar med lmm går sämre med öppen då du släpper ut uppmätt luft ur systemet... blir som att bilen sätter i vrångstrupen
Senast redigerat av azid (7 augusti 2009)

2slow

250 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Det funkar alltså inte sämre med hybrikdump till Saab 9-3/9-5, trots att två hemsidor skriver just detta?

Går det inte på något sätt att få en motor att lira bra ihop med öppen- /hybriddump, med t.ex. mappning?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 augusti 2009
Erikkk skrev:
Det funkar alltså inte sämre med hybrikdump till Saab 9-3/9-5, trots att två hemsidor skriver just detta?

Går det inte på något sätt att få en motor att lira bra ihop med öppen- /hybriddump, med t.ex. mappning?

jo du får byta styrsystem och mappa den.. fin kostnad för att få nysljudet... sätt i ett öppet eller insatstfilter och spara 25k istället...

har läst på flera hemsidor att det är bara att plugga återcirk och köra med öppen.. dom skiter väll i din bil bara dom får sälja prylar

2slow

355 Inlägg
8 augusti 2009
Hej!

Vilka hemsidor skriver detta?

Mvh Jonas

Mvh Jonas

2 164 Inlägg
9 augusti 2009
Varken hybrid eller öppen dump funkar inte men visst de finns sidor som hävdar att hybrid funkar.
Speciellt kolv dumpar framhäver dom som lämpliga men allt som öppnar ut i atmosfären är dåligt för en T7 motor. Orginal eller större återcirkulerande funkar bäst. Sen så är de mindre risk för otrevligheter med motorn.

MVH

250 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Erikkk skrev:

Jag såg två stycken som skrev det, bla. creatix.se.

250 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Varken hybrid eller öppen dump funkar inte men visst de finns sidor som hävdar att hybrid funkar.
Speciellt kolv dumpar framhäver dom som lämpliga men allt som öppnar ut i atmosfären är dåligt för en T7 motor. Orginal eller större återcirkulerande funkar bäst. Sen så är de mindre risk för otrevligheter med motorn.

MVH

Går det att få något pysljud med större återcirkulerande? Det pyser ju en del med öppet filter/instasfilter, så en större återcirk. kanske ökar pysljudet?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 augusti 2009
Är det en 9-5 så kan du ju alltid slänga på en dieselsnorkel så får du lite högre vinande ljud när bilen suger i sig luft och lite bättre gasrespons.

Men för att få mer pysljud vet jag inte vad man kan göra mer än öppet filter eller insatsfilter.

Personligen rekommenderar jag dieselsnorkel + insatsfilter till originalburken starkare än öppet filter när det gäller 9-5, man får samma fördelar som ett öppet men risken att sabba LMM med olje-döden är mindre och det ser mer original ut vid besiktning.

På 9-3 är det nog bara öppet som gäller då jag inte hört något om en liknande mod till 9-3. Iofs har jag inte hört mig för när det gäller 9-3 så det kan finnas något liknande men jag vet som sagt inte.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök