7445
Sök

Volvo 945 ltt med eftermonterat trimm av volvo, vill veta vad som är gjort.

3 182 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
köpte då min volvo i veckan som va och ägaren sam att det va trimmad av volvo. jag undrar ifall någon vet vad det är för nåt som är gjort och hur många hk som är i den nu. på bilden så är en tryckklocka där slangarna kommer ifrån turbon och den i mitten går in i luftburken.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/13669/733038_yehxv9.jpg
volvo 945 ltt 1997
Senast redigerat av pukan2 (9 augusti 2009)

3 182 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
pukan2 skrev:
köpte då min volvo i veckan som va och ägaren sam att det va trimmad av volvo. jag undrar ifall någon vet vad det är för nåt som är gjort och hur många hk som är i den nu. på bilden så är en tryckklocka där slangarna kommer ifrån turbon och den i mitten går in i luftburken. har monterat en laddtrycksmätare och enligt den som laddar den 0,5.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/13669/733038_yehxv9.jpg
volvo 945 ltt 1997

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
9 augusti 2009
Turbo+ paket, ger o,9 i ladd under en viss tid vid fullgas. Vilket enligt volvo ska ge 188hk.
Men ska du trimma så ska du koppla ur turbo+ paketet, annars tar det ut varanda.

Koppla inte in slangen till laddtrycksmätaren på samma som går till vevhusventilationen, blir lite lustigt värde då wink
Senast redigerat av Marcus_89 (9 augusti 2009)

3 182 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Turbo+ paket, ger o,9 i ladd under en viss tid vid fullgas. Vilket enligt volvo ska ge 188hk.
Men ska du trimma så ska du koppla ur turbo+ paketet, annars tar det ut varanda.

Koppla inte in slangen till laddtrycksmätaren på samma som går till vevhusventilationen, blir lite lustigt värde då wink

haha nej kopplade på den som kommer från turbon. men jag får den bara att ladda 0,5, men vet du om det bara är den grejen som är gjord eller har dom gjort nå mer.

1 915 Inlägg
11 augusti 2009
190hästar ger det på FT motorn.
på FK som TS har så ger det 170hästar..

pukan2 skrev:
Marcus_89 skrev:

haha nej kopplade på den som kommer från turbon. men jag får den bara att ladda 0,5, men vet du om det bara är den grejen som är gjord eller har dom gjort nå mer.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök