Hur man ändrar språk på instrumentpanelen och GPS på Phaeton?

BF_KS
10 augusti 2009 · 96 Inlägg

Tja..
Någon som vet hur man byter språk på en Phaeton 2007, från TYSKA till SVENSKA eller ENGELSKA?
För på radion, Gps, instrumentpanelen, och allt annat är bara på Tyska, har försökt med alla knappar och på alla möjliga sätt att ändra språk, men lyckas inte?
Någon som vet,eller var jag kan läsa om det?

Tack för förhand.

//BF

laika
10 augusti 2009 · 410 Inlägg

Jag googlade lite och hittade den här tråden http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2218506 kortfattat behöver du beställa en skiva från din lokala VW verkstad som kostar 5 euro cent. I forumtråden har de sprängskiss på hela systemet och reservdelsnummret som behövs.

Inte för att vara spydig eller så men nästa gång så försök med en google sökning innan du postar det mesta finns att hitta jag sökte på 'change language on vw phaeton' så var det första sidan som kom upp.

Lycka till

edit: OBS!!!! läg igenom hela tråden det är tydligen inte alla VW försäljare som får pilla på en phaeton och om du gör uppdateringen själv kan d sluta med att du friterar hela infotainment enheten och den kostar runt 25000 så om jag vore dig så skulle jag prata med en VW verkstad som får pilla med en phaeton och be dom fixa det.

Senast redigerat av laika (10 augusti 2009)

Skoda Fabia (2000)
BF_KS
11 augusti 2009 · 96 Inlägg

Tack för hjälpen!
Om jag ska vara ärlig så har jag googlat bara på SVENSKA och TYSKA, men kom aldrig på att jag borde göra det på engelska, dum kan man vara ibland!
Tack för din hjälp iaf, det hjälpte mig mycket smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang