7519
Sök

Enkla Tips til Chevrolet Astro @ 4,2L V6

16 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
Jo vi har en Chevrolet Astro V6'a på 4.2L
Dock använder vi den inte särskilt mycket längre. Den användes mycket till företaget men eftersom vi nu ändrat magasin etc och så används den kanske 1 gång i månaden som mest.

Och det kliar lite i fingrarna på att göra något roligt med den.. Den är "Bara" på 200hk för att vara 4.2L så jag tror en hel del går att hämta och jag är absolut inget pro men enkla tips som kanske höjjer något vore väldigt uppskattade!

Hursomhellst så innan man börjar leka mer med den så är det så att den går något ojämnt.
När den är kall går den som den ska. D.v.s man känner av V6'an och de 200Hästarna när den blir varm så funkar den mycket sämre. Samt att ibland vid parkeringen när man skall köra ut och det är ankommande bilar så när man trycker på gasen så är det som en fördröjning kanske 3s innan den slår upp varven och börjar gå.. det liksom händer inget.
Jag är absolut inte rädd för att mecka då jag sysslat väldigt mkt med 2T trimmning men är inte särskilt inne i det här med bilar så om ni ber mig göra något så en kort instruktion vore bra att ha till hands.

Men om det kanske är något såpass enkelt som att byta lambda sond så tar jag gärna emot instruktioner på hur det skulle kunna gå till. Eller kanske koppla ur den? som vissa säger man skall pröva.
Eller är det helt enkelt så att bilen får så mycket varmluft från motorn att den förlorar effekt på det?.
(Sportluftfilter/flytta det till bättre lokation?)

4 682 Inlägg
17 augusti 2009
skulle gissa på temp.givaren till sprutet, men läs ut felkoder först innan du börjar byta några delar.
tror inte att ett felplacerat luftilter kan ge upphov till så stora problem,men prova montera tillbaka luftburken å se om de blir nån skillnad.

angående trimning av motorn så lönar det sig inte att trimma v6:an , mycket större utbud av delar till en smallblock v8:a å dessutom så e delarna billigare. ett byte till en 350 motor e ingen stor operation å det finns mycket info om byte till en v8:a på nätet.
sen så e det 4.3 liters motor du har, nån 4.2 liters v6:a har gm aldrig tillverkat.

Sök