Blivit av med körkortet?

Puppee
18 augusti 2009 · 158 Inlägg

Legwind skrev:
jag körde 110 på 50 väg under prövtid polisen var snäll och skrev ner mig till 75 för att behålla kortet men jag fick en saftig böter på 3200kr som jag såg att det stod fel datum på och då gäller den´inte så jag ringde polisen dagen efter och han fråga om jag hade tid att komma och ändra då sa jag att jag e i sundsvall då sa han aja du får en tidig julklapp så riv sönder den.. fyfan va glad jag vart tur i oturen

En riktigt fin julklapp.

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.
Audi_powah
18 augusti 2009 · 1 515 Inlägg

Puppee skrev:

Legwind skrev:
jag körde 110 på 50 väg under prövtid polisen var snäll och skrev ner mig till 75 för att behålla kortet men jag fick en saftig böter på 3200kr som jag såg att det stod fel datum på och då gäller den´inte så jag ringde polisen dagen efter och han fråga om jag hade tid att komma och ändra då sa jag att jag e i sundsvall då sa han aja du får en tidig julklapp så riv sönder den.. fyfan va glad jag vart tur i oturen

En riktigt fin julklapp.

lol..idiot till polis hmm

- Kan även bidra med min historia ^^

Blev av med kortet för 3 månader sedan då jag körde 160 på 120väg. ( hade 2 månader kvar på prövot-tiden )

Kortet rök på platts + 4000 i böter. blev Avstängd i 2 månader.

Tog om kortet igår smile

mvh

Senast redigerat av Audi_powah (18 augusti 2009)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
agadiffen
18 augusti 2009 · 739 Inlägg

har blivit av med det

3 år utan kort och nu har ja tagit om det igen för något år sen

Senast redigerat av agadiffen (18 augusti 2009)

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
ziekawa
19 augusti 2009 · 25 Inlägg

Första gången jag vart stoppad var av en civilare jag kört om, körde 170 på 110. Poliserna var riktigt trevliga så efter några om och men så vart farten 130 på pappret plus 2500 i böter smile För ett par dagar sen så låg jag 59 på 50 väg så fick böter på 2000 men annars har jag väl klarat mig bra.. Dock så har man väl tappat blåljus på motorvägen mitt i natten...

volvoentusiasten
19 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

whiper skrev:
Jodå, fick ha mitt kort i hela två och en halv månad innan dom drog det. Fick det 5 Dec och blev av med det den 20 Feb. Så hade dom det i tre månader, sen fick jag bara tillbaka det utan att behöva göra om något. Sen tog det en vecka till, så fick jag mitt C-kort. DVs att jag hämtat ut tre körkort på ca 6månader... Någon som slår de?? tongue

3 körkort har jag hämtat ut inom 4 mån iaf. smile blir väl ett fjärde snart när e-kortet kommer

lillrackarn
19 augusti 2009 · 130 Inlägg

pippaaN skrev:

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

idiot...

men varför idiot förklara folk?
han gjorde ett brott, har fått sitt straff. alla glada för det var ingen olycka inblandad.

TS tror jag inte startade tråden för att folk ska planka ner på annat folk som dom tycker är sämre än dom själva. så har man en fråga eller något tycker jag att man ska quota, inte för att komma med dumma kommentarer.

Agr3n
19 augusti 2009 · 108 Inlägg

Har tur nog kortet kvar som ja tog 5 nov - 08 smile Har fått visa det en gång bara.
Men så länge man åker 140 är de väll bara busköra på vintern man ska vara orolig för smile

BMW E30 320/325 "M-tech 2" (1988)
Mäki Långsam Perfektionist
19 augusti 2009 · 4 800 Inlägg

lillrackarn skrev:

pippaaN skrev:

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

idiot...

men varför idiot förklara folk?
han gjorde ett brott, har fått sitt straff. alla glada för det var ingen olycka inblandad.

TS tror jag inte startade tråden för att folk ska planka ner på annat folk som dom tycker är sämre än dom själva. så har man en fråga eller något tycker jag att man ska quota, inte för att komma med dumma kommentarer.

Så du tycker att rattfylla är okej med andra ord?

Man kan inte likna en rattfylla med en fortkörning så är det bara! Kör man fort är man åtminstone i sina sinnes fulla bruk och reaktionsförmågan är inte heller nedsatt, du vinglar inte över på andra sidan vägen bara sådär heller..
Är det något som retar mig så är det folk som kör rattfull...

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
XioBe
19 augusti 2009 · 78 Inlägg

Min story då!
Satt och kollade Hockey för någon månad sen, drack 2 st 5,9% starköl till hockeyn,
sen efter hockeyn så kommer ja på att jag är tvungen att åka och hämta en grej ca 3km bort! detta är ca 30 minuter efter hockey!

påvägen hem mötte ja snuten och dem vände runt och drog på blåljus direkt! (Hade Dimljus på)
blev så jävla rädd och när ja hissar ner rutan så säger han att vi tänkte ha alkoholtest och körkortskontroll.
började leta efter körkortet och tur som man har så har man ju glömt det hemma..
sen drog han fram alkomätaren och han såg verkligen att ja satt å skakade! blåste på och hörde pipet,  han kollade på den och log lite mot mig och la ner den i jackan! sen började han att tjöta om dimljusen och gick igenom vad man fick köra med osv! åkte därifrån utan någon böter alls och han önskade mig en fortsatt trevlig kväll!

kan man ha mer tur? hehe

Senast redigerat av XioBe (19 augusti 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang