2897
Sök

Saab 9-3 SS Aero Avgassytem

231 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Tjo!
Satte på ett 2,5" twinpipe system på min -04 Aero för ett tag sen..alltså en mittendämpare o 2 bak. Tycker det låter lite för lite:P har funderingar på att ta bort mittendämparn o köra rakt rör istället..nån som vet vad besiktingen säger om nått sånt? Hur skulle ljudet kunna bli om jag gör så här?

Daniel

5 710 Inlägg
25 augusti 2009
Besikningen är nuförtiden inte glada i hög ljudnivå.
De kan ju med en gång se att ditt system inte är original och låter det dessutom mycket är risken att du får en 2:a.
Jag fick det på min förra gång och jag frågade:
-Vad skall jag göra då?
Bes. gubbe:
-Häng dit en ljuddämpare till så det blir lika många som när den lämnade fabriken så går den igenom.

....o det gjorde jag.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

231 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
oh fan va träligt:/ ja har dock en simons 2,5" dämpare hemma en sån där liten svart sak:P va tror du om nått sånt?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
25 augusti 2009
du kan du stoppa på ett rakt rör istället för dämparen, osså sätter du tillbaka den inför besiktningen med rör klämmor smile

Mvh patrik

5 710 Inlägg
25 augusti 2009
Dewen skrev:
oh fan va träligt:/ ja har dock en simons 2,5" dämpare hemma en sån där liten svart sak:P va tror du om nått sånt?

Jag vill inte tro någonting smile
Och skulle jag tro att det funkar är det inte säkert att besikningsgubben tycker så.
SBP är ju lite av en "bedömnings-central" och beroende på vem man får och vilket humör denna är på kan resultatet blir olika.....

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Sök