5170
Sök

Regler angående privat bil med civilpolisutseende?

Timmerman
114 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Finns det några regler för hur man ändrar sitt bils utseende... tänkte främst då på civilpolistemat som många kör med. Hörde en som sa att han blivit stoppad en del gånger för att hans bil hade ett par antenner tonat ochsåvidare.. men jag menar.. Om man nu så vill stoppa in reflexer i grillen vindrutan bakrutan ställa in ett "verktygsskåp" och tonta lite lätt köra på tre antenner osv... så är det väl inte olagligt? så vida man inte har typ inkopplad polisscanner och möjlighet att kunna starta nån röd-blå-vitt disco? blir ju själv rätt lack när man behöver "ögontjäna" i onödan?

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 augusti 2009
du får göra precis hur du vill...har för mig jag läste nått om att du även får ha samma reflexfärgen men de får inte stå polis på bilen. saftblandare å annat effektljus får också finnas men inte vara inkopplat så de kan brukas.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 augusti 2009
Nej det är inte olagligt. Du kan ju ha 10 antenner om det är så ..
Tv , SCanner , Stereo , Telefon o va fan det nu finns mer smile

C H E V R O L E T <3

Timmerman
114 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
är det så.. :o kunde jag inte tro hehe.. men har ju sett nån bil tror jag som skrivit POLIT eller nåt samma stil samma färg typ.. är det bara omdet verkligen står "POLIS" ?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 augusti 2009
Kör på å skräm skiten ur folk

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 augusti 2009
Mortalis skrev:
Kör på å skräm skiten ur folk

Håller med, såvida han inte har en gammal 2/740 för då lär ingen bli rädd tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 augusti 2009
Na man får nog va bra dum om man tror att snuten rullar runt i 240s fortfarande hehe, så dåligt tjänar de väl inte.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 augusti 2009
Sen kom jag att tänka på en sak... varför skulle man inte få göra så att sin bil ser ut som en "civilbil"? en civilbil ser ju ut som en vanlig personbil så det hade varit väldigt konstigt om man inte skulle fått ha en bil som ser ut så tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

2 014 Inlägg
26 augusti 2009
Rubriken fixad. Läs reglerna om rubriksanvisningar innan du startar en ny tråd nästa gång.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

451 Inlägg
26 augusti 2009
vad ere för sjuk trend som startat ? varför skulle man göra om sin bil till en ful civbil med gamla 80-tals antenner på taket?

Tänk om, gör om, gör rätt!

12 086 Inlägg
26 augusti 2009
Bilen får inte kunna förväxlas med en Polisbil, vart gränsen går är lite oklart.
Men att efterlikna en civilbil finns de knappast regler för, dom ska ju efterlikna vanliga bilar så smile

Och jag instämmer med JUSTer, vem vill likna en civilbil? Fyfan

1 335 Inlägg
26 augusti 2009
Borde ju gå att ha POLIZ skrivet på sidan... eller blir kanske för likt på håll.. ? Men vem fn vill åka runt i en bil som ser ut som polisens? :S

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 augusti 2009
Mortalis skrev:
Na man får nog va bra dum om man tror att snuten rullar runt i 240s fortfarande hehe, så dåligt tjänar de väl inte.

polisen haffa folk med en volvo 240 igår här i stan..
tror inte dom använt den på ett år i alal fall

VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 augusti 2009
JapMax skrev:
Bilen får inte kunna förväxlas med en Polisbil, vart gränsen går är lite oklart.
Men att efterlikna en civilbil finns de knappast regler för, dom ska ju efterlikna vanliga bilar så smile

Man gillar inte att bli omkörd? wink

Yellow bug!
1 640 Inlägg
26 augusti 2009
JUSTer skrev:
vad ere för sjuk trend som startat ? varför skulle man göra om sin bil till en ful civbil med gamla 80-tals antenner på taket?

Tänk om, gör om, gör rätt!

Fler antenner åt folket!

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1 863 Inlägg
26 augusti 2009
Vilket tjat om att "alla" ska ha civilpolisstuk på sina bilar! Om ni nu vill köra såna bilar, bli polis då!!!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

12 086 Inlägg
26 augusti 2009
Elda skrev:
Mortalis skrev:
JapMax skrev:

Man gillar inte att bli omkörd? wink

man slipper folk som hetsar eller kör som idioter och man får mer respekt i trafiken.

ett smart tips på hur du kan få bilen tt likna en civilare är massa extraspeglar uppe på dörren.

Det gled förbi en vit V70 med extra backsteglar på ett rejs i nkpg för ett tag sedan och lekte snut.
Jag hade bra lust att kasta en sten på skiten.

561 Inlägg
26 augusti 2009
Taskigt bara om han har köpt den så. Dom säljer ju ut dom flesta gamla snutbilar nu.

Du är ju lika mogen du då.

Sök