4784
Sök

Okunnig behöver hjälp!

2 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Har lyckats skaffa en bula i plasten på en ny bmw 1serie. Det har även lossnat pyttelite färg. Bmw vill ha 5600 kr i självrisk för att fixa skadan. Går det att komma undan billigare? Plasten har inte spruckit och bulan är i storlek lite mindre än en snusdosa.

Där det är rött sitter skadan. Bilden har jag lånat, min bil är vit om det spelar någon roll.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/125497/749579_ygidee.jpg
skada

Tack på förhand för all hjälp jag kan få!

DFFL
9 020 Inlägg
27 augusti 2009
Kör in till en lackerare så fixar han bulan och lackar kjolen åt dig för nån tusenlapp.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Kan jag på nått sätt förlora i värde för att jag itne gör det hos BMW? och om jag ska byta in bilen kan dem se att det vart en skada där och att jag lagat den på någon annan verkstad? Helt enkelt, Finns det nått negativt att inte göra det hos BMW?

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 augusti 2009
Är lakeraren duktig ska det inte synas någon skillnad. Möjligtvis en svag nyansskilnad på kjolen och resten av bilen i början, men annars tror jag inte någon ser något

DFFL
9 020 Inlägg
27 augusti 2009
_DamnIt skrev:
Är lakeraren duktig ska det inte synas någon skillnad. Möjligtvis en svag nyansskilnad på kjolen och resten av bilen i början, men annars tror jag inte någon ser något

På en såpass ny vit bil så borde jag kunna lacka den utan nyansskillnad.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Administratör
11 968 Inlägg
28 augusti 2009

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök