7780
Sök

Chiptrim och bränsle chip, vad är den igentliga skillnaden ?

682 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
hej, skall köpa en honda crx 89a, det finns chiptrim steg 1 = +14hk och bränsle chip för 600kr = +7hk

vad är skillnaden? och går dom att kombinera med varandra och få + 21hk eller i alla fall mellan 14-21hk ökning

tackar på förhand /jesper

Got N/A?
358 Inlägg
5 september 2009
Om du ska köpa en Honda så kör på en mappning. Generellt så chippar man inte Honda-boxar. Jag förutsätter att du vet skillnaden smile De billiga chippen är de flesta hondaägarna överrens om att det bara är skräp. Vad är det för motor i CRXen? En D16Z?

682 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
GroundX skrev:
Om du ska köpa en Honda så kör på en mappning. Generellt så chippar man inte Honda-boxar. Jag förutsätter att du vet skillnaden smile De billiga chippen är de flesta hondaägarna överrens om att det bara är skräp. Vad är det för motor i CRXen? En D16Z?

en Z5 ja smile vet du vart man kan mappa en CRX? såg att maptune ínte var så inriktade på honda

Got N/A?
358 Inlägg
5 september 2009
Det finns folk i Borås så är jäkligt duktiga på det. Och det är ju absolut ett resonabelt avstånd ifrån dig smile

682 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
man tackar, smile fast jag har fortfarande inte fått svar på min fråga sad

502 Inlägg
6 september 2009
förmodligen är det väl att chiptrimmet ändrar tändning och bränsle medans bränsle chip bara ändrar bränslet

det går nog inte att kombinera då det förmodligen är samma chip du byter, nu va det ju inga stora pengar men undrar ändå om du kommer att märka nån skillnad, släng ut lite skit ur bilen så den blir lättare så har du samma prestanda, gratis wink

1 688 Inlägg
6 september 2009
Är det vtec på denna motorn?
Det finns ju chip som ändrar när vtec ska "aktiveras", tidigare/senarelägga det dvs.
Det finns en kilel här i Göteborgstrakterna som har en Civic vtec R, en gammal modell ifrån början av 90talet tror jag, går rätt bra. Han håller på å trixar med vtecen osv, den går riktigt bra.
Vet inte vad han heter här dock, men leta och fråga ut honom så finner du säkert mycket nyttiga tips och info.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök