Bilköp: killen vill ha allt kontant?

ScottaN Medlem 5280
6 september 2009 · 552 Inlägg

Kan även vara så att han inte vill visa pengarna för skatteverket?

gamlingen
6 september 2009 · 5 198 Inlägg

jag skulle nog inte göra affären i en gränd efter mörkrets inbrott,, skulle nog hålla mej till dagtid med flera polare, men varför han vill ha cash är hans ensak, vill man ha bilen så får man stå ut med att ha cash.

Memme I'am AWESOME..
6 september 2009 · 2 783 Inlägg

Undra hur de gick för TS?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
NiKeMaN Entreprenör
6 september 2009 · 1 286 Inlägg

Cash is king. Fan vad alla är rädda för kontanter nu för tiden.

// Niklas Johansson
Rock-Star
6 september 2009 · 2 982 Inlägg

knallade in på samma bankkontor som säljaren har, skpaade ett konto med internet dosa.
förde över pengar till hans konto vid köpet. pengarna syntes på en gång. problemet löst.
han fick dina pengar, jag fick min bil smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
6 september 2009 · 1 874 Inlägg

Spelar väl ingen roll vad ni har för banker. Det där låter bara skumt. Man kan ju faktiskt föra över mellan banker och sådär. Och även om det kostar en slant så handlar det bara om någon hundring (mellan t.ex Nordea och Swedbank... typ 79 kr tror jag). Så det är ju liksom inga problem. Gör man via nätet så är det dessutom gratis och det finns ingen gräns på hur mycket som kan överföras heller.

Sedan kan ni ju göra upp affären på banken och sedan gå och ta ut pengar samtidigt som ni postar pappren gällande bilen. Men postväxel är och kommer att förbli smidigast. Förstår inte vad han velar. Antingen kan säljaren inget alls, eller så är det något lurt på gång. Jag skulle dock vara väldigt tveksam till det där...

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
6 september 2009 · 1 874 Inlägg

Residence skrev:
knallade in på samma bankkontor som säljaren har, skpaade ett konto med internet dosa.
förde över pengar till hans konto vid köpet. pengarna syntes på en gång. problemet löst.
han fick dina pengar, jag fick min bil smile

Bra bra! wink

Martin 9-3 Fisketokig
6 september 2009 · 2 997 Inlägg

ScottaN skrev:
Kan även vara så att han inte vill visa pengarna för skatteverket?

Äntligen en som spekulerar lite vettigt.

Finns väldigt många anledningar till att man inte vill visa stora inkomster svart på vitt trots att de inte behövs skattas eller att man har skulder. Snarare tvärtom.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
6 september 2009 · 846 Inlägg

ta med ett gäng i fall wink

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang